Keystone logo
University of Patras Master in Higher Education Policy: Teoria i praktyka (Ma-Hep) - Kształcenie nauczycieli

University of Patras

Master in Higher Education Policy: Teoria i praktyka (Ma-Hep) - Kształcenie nauczycieli

Online

2 do 4 Semesters

Język angielski

Pełny etat, Niepełny etat

Termin składania wniosków

Zapytaj o najwcześniejszą datę rozpoczęcia

EUR 4000

Nauka na odległość

Wstęp

Międzyuczelniany międzywydziałowy program Master przyznaje dyplom studiów podyplomowych (MSc) w zakresie polityki szkolnictwa wyższego: Teoria i praktyka (MaHep).

Master ma dwie specjalizacje:

  1. Planowanie strategiczne i zapewnienie jakości
  2. Kształcenie nauczycieli

Czas trwania studiów MaHep wynosi dwa semestry akademickie lub 60 ECTS. Maksymalny czas trwania wynosi cztery (4) semestry.

Obecność na wszystkich zajęciach edukacyjnych jest obowiązkowa i stanowi warunek wstępny oceny studentów.

MaHep jest realizowany na odległość. Miejscem egzaminów jest Patras i Uniwersytet w Patras.

Program studiów obejmuje trzy moduły w pierwszym semestrze, każdy odpowiadający 9 ECTS lub łącznie 27 ECTS oraz seminarium refleksji naukowej (Colloquium) odpowiadające 3 ECTS. Drugi semestr obejmuje pracę dyplomową.

Cele i zadania

Przedmiot

Przedmiotem studiów magisterskich jest szkolnictwo wyższe. Dokładniej, szkolnictwo wyższe jako instytucja społeczna oraz jako obszar rozwoju i stosowania polityk na poziomie krajowym, europejskim i globalnym, a także polityka szkolnictwa wyższego jako niezależna gałąź naukowa polityki edukacyjnej i nauk o edukacji. Wybór szkolnictwa wyższego jako przedmiotu studiów magisterskich należy uznać za oczywisty, biorąc pod uwagę znaczenie, jakie ma ono obecnie na całym świecie dla rozwoju i postępu społecznego, gospodarczego, technologicznego i kulturowego. W każdym razie jest to powód, dla którego szkolnictwo wyższe znajduje się dziś w centrum zainteresowania zarówno z politycznego, jak i naukowego punktu widzenia. W szczególności na poziomie europejskim utworzenie Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego jako zwieńczenie Procesu Bolońskiego kształtuje nowe międzynarodowe ramy dla funkcjonowania i rozwoju szkolnictwa wyższego oraz stwarza zwiększone wymagania i ambicje na przyszłość.

Pierwszy program studiów podyplomowych o tej tematyce w Grecji

W tym właśnie kontekście powstała inicjatywa stworzenia programu studiów podyplomowych w Grecji, który koncentrowałby się na szkolnictwie wyższym. Jest to pierwszy program studiów podyplomowych o tej tematyce w Grecji. Chociaż istnieją programy studiów podyplomowych, które odnoszą się do różnych elementów i przejawów polityki edukacyjnej i nauk o edukacji, żaden z nich nie specjalizuje się w polityce szkolnictwa wyższego. Z tego punktu widzenia niniejsza inicjatywa ma na celu stworzenie pionierskiego programu w Grecji.

Idealni studenci

Program

Wynik programu

O szkole

pytania