
Online
CZAS TRWANIA
2 do 4 Semesters
JĘZYKI
Język angielski
TEMPO
Pełny etat, Niepełny etat
TERMIN SKŁADANIA WNIOSKÓW
Termin składania wniosków
NAJWCZEŚNIEJSZA DATA ROZPOCZĘCIA
Zapytaj o najwcześniejszą datę rozpoczęcia
CZESNE
EUR 4000
FORMACIE STUDIÓW
Nauka na odległość
Wstęp
Międzyuczelniany międzywydziałowy program Master przyznaje dyplom studiów podyplomowych (MSc) w zakresie polityki szkolnictwa wyższego: Teoria i praktyka (MaHep).
Master ma dwie specjalizacje:
- Planowanie strategiczne i zapewnienie jakości
- Kształcenie nauczycieli
Czas trwania studiów MaHep wynosi dwa semestry akademickie lub 60 ECTS. Maksymalny czas trwania wynosi cztery (4) semestry.
Obecność na wszystkich zajęciach edukacyjnych jest obowiązkowa i stanowi warunek wstępny oceny studentów.
MaHep jest realizowany na odległość. Miejscem egzaminów jest Patras i Uniwersytet w Patras.
Program studiów obejmuje trzy moduły w pierwszym semestrze, każdy odpowiadający 9 ECTS lub łącznie 27 ECTS oraz seminarium refleksji naukowej (Colloquium) odpowiadające 3 ECTS. Drugi semestr obejmuje pracę dyplomową.
Cele i zadania
Przedmiot
Przedmiotem studiów magisterskich jest szkolnictwo wyższe. Dokładniej, szkolnictwo wyższe jako instytucja społeczna oraz jako obszar rozwoju i stosowania polityk na poziomie krajowym, europejskim i globalnym, a także polityka szkolnictwa wyższego jako niezależna gałąź naukowa polityki edukacyjnej i nauk o edukacji. Wybór szkolnictwa wyższego jako przedmiotu studiów magisterskich należy uznać za oczywisty, biorąc pod uwagę znaczenie, jakie ma ono obecnie na całym świecie dla rozwoju i postępu społecznego, gospodarczego, technologicznego i kulturowego. W każdym razie jest to powód, dla którego szkolnictwo wyższe znajduje się dziś w centrum zainteresowania zarówno z politycznego, jak i naukowego punktu widzenia. W szczególności na poziomie europejskim utworzenie Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego jako zwieńczenie Procesu Bolońskiego kształtuje nowe międzynarodowe ramy dla funkcjonowania i rozwoju szkolnictwa wyższego oraz stwarza zwiększone wymagania i ambicje na przyszłość.
Pierwszy program studiów podyplomowych o tej tematyce w Grecji
W tym właśnie kontekście powstała inicjatywa stworzenia programu studiów podyplomowych w Grecji, który koncentrowałby się na szkolnictwie wyższym. Jest to pierwszy program studiów podyplomowych o tej tematyce w Grecji. Chociaż istnieją programy studiów podyplomowych, które odnoszą się do różnych elementów i przejawów polityki edukacyjnej i nauk o edukacji, żaden z nich nie specjalizuje się w polityce szkolnictwa wyższego. Z tego punktu widzenia niniejsza inicjatywa ma na celu stworzenie pionierskiego programu w Grecji.
Galeria
Idealni studenci
Target Group
Główne grupy docelowe, do których adresowany jest ten program studiów podyplomowych to:
- Obecni i/lub przyszli nauczyciele, którzy chcieliby specjalizować się w kwestiach związanych z teoretyczną i praktyczną debatą na temat pożądanego profilu nauczyciela i warunków jego konstytucji (edukacja: początkowa i przez całe życie). Celem jest nawiązanie do odpowiednich debat europejskich i międzynarodowych w perspektywie kształtowania Europejskiego Obszaru Edukacji. W szczególności specjalizacja ma na celu kształcenie ekspertów w zakresie kształcenia nauczycieli, tworząc masę krytyczną nauczycieli, którzy będą w stanie racjonalnie i na bieżąco negocjować warunki swojej tożsamości naukowej, rozwoju zawodowego i autonomii.
- Nowi absolwenci różnych kierunków, zainteresowani specjalizacją w określonym przedmiocie, mogą albo kontynuować karierę naukową poprzez studia doktoranckie z perspektywą badawczą/akademicką, albo zdobyć odpowiednie perspektywy zatrudnienia jako profesjonaliści o naukowym profilu w tej dziedzinie (kształcenie nauczycielskie), biorąc pod uwagę, że obecne zmiany stwarzają warunki do radykalnej przebudowy nauczyciela edukacji szkolnej zarówno na poziomie naukowym, jak i zawodowym.
Program
Semester 1
- Moduł 1: Europejskie i greckie ramy kształcenia wyższego (9 ECTS)
- Moduł 2: Kontekst historyczny – wymiar społeczny szkolnictwa wyższego (9 ECTS)
- Moduł 3: Kształcenie nauczycieli: teoria i praktyka (9 ECTS).
- Kolokwium (3 ECTS)
Semester 2
Rozprawa (30 ECTS)(25 ECTS + 5 ECTS za metodologię badań).
Wynik programu
Studenci studiów podyplomowych będą potrafili:
- Omów zagadnienia analityczne, krytyczne i porównawcze dotyczące Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego (EHEA) i greckiego systemu szkolnictwa wyższego (GHES) zarówno pod kątem ich konstytucji, jak i rozwoju.
- Przedstaw różne indywidualne aspekty zarówno EHEA, jak i GHES, wyróżniając zbieżności i rozbieżności
- Formułuj racjonalne argumenty dotyczące relacji między EHEA a rynkiem pracy
- Krytycznie omów historyczny rozwój GHES
- Przedstaw argumenty na temat historycznego rozwoju instytucji „uniwersytetu”
- Omów historyczny rozwój greckiego uniwersytetu
- Przeanalizuj społeczne wymiary uniwersytetu
- Powiąż uniwersytet z innymi globalnymi priorytetami
- Podejmij krytyczne podejście do konstytuowania wizji i misji uniwersytetu
- Negocjuj kwestię internacjonalizacji
- Przeanalizuj i krytycznie uzasadnij historię zawodu nauczyciela na podstawie doświadczeń międzynarodowych i greckich
- Negocjuj i podchodź do historii kształcenia nauczycieli zarówno na arenie międzynarodowej, jak i w Grecji
- Wyjaśnić i przedstawić syntetycznie stawki i wyzwania Wydziałów Kształcenia Nauczycieli Uniwersytetu
- Potrafią racjonalnie i twórczo uczestniczyć w bieżącej debacie na temat kształcenia nauczycieli, zarówno w jego początkowej, jak i bieżącej formie
- Udokumentuj znaczenie stażu i zinterpretuj jego wartość
- Być w stanie przedstawić kompleksowy opis zagadnienia rozwoju zawodowego i autonomii nauczycieli.
- Omów kwestię uczenia się przez całe życie i rolę edukatorów osób dorosłych
- Przypomnij i zacytuj metody i techniki badawcze
- Identyfikować, wybierać i wskazywać metody i techniki badawcze
- Operować i stosować metody i techniki badawcze
- Kontrastuj, wyjaśniaj i argumentuj metody i techniki badawcze
- Być w stanie zrozumieć logikę stojącą za ilościowymi i jakościowymi metodami badawczymi
- Być w stanie wyjaśnić, dlaczego wybrana przez nich metodologia badawcza jest właściwa
- Być w stanie rozróżnić, dlaczego i kiedy stosuje się oba rodzaje badań.