
Online
CZAS TRWANIA
2 do 4 Semesters
JĘZYKI
Język angielski
TEMPO
Pełny etat, Niepełny etat
TERMIN SKŁADANIA WNIOSKÓW
Termin składania wniosków
NAJWCZEŚNIEJSZA DATA ROZPOCZĘCIA
Zapytaj o najwcześniejszą datę rozpoczęcia
CZESNE
EUR 4000
FORMACIE STUDIÓW
Nauka na odległość
Wstęp
Międzyuczelniany międzywydziałowy program Master przyznaje dyplom studiów podyplomowych (MSc) w zakresie polityki szkolnictwa wyższego: Teoria i praktyka (MaHep).
Master ma dwie specjalizacje:
- Planowanie strategiczne i zapewnienie jakości
- Kształcenie nauczycieli
Czas trwania studiów MaHep wynosi dwa semestry akademickie lub 60 ECTS. Maksymalny czas trwania wynosi cztery (4) semestry.
Obecność na wszystkich zajęciach edukacyjnych jest obowiązkowa i stanowi warunek wstępny oceny studentów.
MaHep jest realizowany na odległość. Miejscem egzaminów jest Patras i Uniwersytet w Patras.
Program studiów obejmuje trzy moduły w pierwszym semestrze, każdy odpowiadający 9 ECTS lub łącznie 27 ECTS oraz seminarium refleksji naukowej (Colloquium) odpowiadające 3 ECTS. Drugi semestr obejmuje pracę dyplomową.
Cele i zadania
Przedmiot
Przedmiotem studiów magisterskich jest szkolnictwo wyższe. Dokładniej, szkolnictwo wyższe jako instytucja społeczna oraz jako obszar rozwoju i stosowania polityk na poziomie krajowym, europejskim i globalnym, a także polityka szkolnictwa wyższego jako niezależna gałąź naukowa polityki edukacyjnej i nauk o edukacji. Wybór szkolnictwa wyższego jako przedmiotu studiów magisterskich należy uznać za oczywisty, biorąc pod uwagę znaczenie, jakie ma ono obecnie na całym świecie dla rozwoju i postępu społecznego, gospodarczego, technologicznego i kulturowego. W każdym razie jest to powód, dla którego szkolnictwo wyższe znajduje się dziś w centrum zainteresowania zarówno z politycznego, jak i naukowego punktu widzenia. W szczególności na poziomie europejskim utworzenie Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego jako zwieńczenie Procesu Bolońskiego kształtuje nowe międzynarodowe ramy dla funkcjonowania i rozwoju szkolnictwa wyższego oraz stwarza zwiększone wymagania i ambicje na przyszłość.
Pierwszy program studiów podyplomowych o tej tematyce w Grecji
W tym właśnie kontekście powstała inicjatywa stworzenia programu studiów podyplomowych w Grecji, który koncentrowałby się na szkolnictwie wyższym. Jest to pierwszy program studiów podyplomowych o tej tematyce w Grecji. Chociaż istnieją programy studiów podyplomowych, które odnoszą się do różnych elementów i przejawów polityki edukacyjnej i nauk o edukacji, żaden z nich nie specjalizuje się w polityce szkolnictwa wyższego. Z tego punktu widzenia niniejsza inicjatywa ma na celu stworzenie pionierskiego programu w Grecji.
Galeria
Idealni studenci
Target Group
The main target groups addressed by this postgraduate programme are:
- Profesjonaliści w tej dziedzinie (kierownicy administracyjni i/lub naukowi pracujący w instytucjach szkolnictwa wyższego lub instytucjach związanych ze szkolnictwem wyższym, takich jak np. HQA, ESYP, EOPPEP, IKY i Ministerstwo Edukacji), którzy są zainteresowani zdobyciem teoretycznych podstaw w kwestiach polityki szkolnictwa wyższego i ogólnie poprawą swoich umiejętności i wiedzy na temat bieżących trendów, wydarzeń i perspektyw w dziedzinie szkolnictwa wyższego w Grecji, Europie i na świecie. W szczególności specjalizacja ma na celu szkolenie specjalistów w zakresie planowania strategicznego i zapewniania jakości w szkolnictwie wyższym.
- Nowi absolwenci różnych kierunków, którzy są zainteresowani specjalizacją w określonym przedmiocie (polityka szkolnictwa wyższego), mogą kontynuować karierę naukową poprzez studia doktoranckie z perspektywą badawczą/akademicką lub zdobyć odpowiednie perspektywy zatrudnienia jako specjaliści w tej dziedzinie, biorąc pod uwagę rosnące zapotrzebowanie na wyspecjalizowaną kadrę kierowniczą w nowych strukturach i nowych organach w instytucjach szkolnictwa wyższego i poza nimi (np. organy polityki rządowej, organy ds. zapewniania jakości i planowania strategicznego itp.).
Program
Semester 1
- Moduł 1: Europejskie i greckie ramy kształcenia wyższego (9 ECTS)
- Moduł 2: Planowanie strategiczne (9 ECTS)
- Moduł 3: Zapewnienie jakości (9 ECTS)
- Colloquium (3 ECTS)
Semester 2
Dissertation (30 ECTS)(25 ECTS + 5 ECTS research methodology).
Wynik programu
Graduate students will be able to:
- Discuss analytical, critical and comparative issues concerning the EHEA and the Greek higher education system (GHES) both in terms of their constitution and their development
- Argue on various individual aspects of both the EHEA and the GHES, distinguishing convergences and divergences
- Formulate rational arguments on the relationship between the EHEA and the labour market
- Discuss critically the historical development of the GHES
- Omów i przedyskutuj kwestie planowania strategicznego, jego zasad i modeli
- Opisz i wyjaśnij rolę planowania strategicznego w EHEA
- Porównaj i krytycznie oceń stanowisko Grecji w EHAE w sprawie planowania strategicznego
- Umieć używać i wyjaśniać narzędzie SMART
- Negocjowanie i argumentowanie na temat zapewnienia jakości, jego form i rodzajów
- Opisz i wyjaśnij rolę zapewniania jakości w EHEA
- Porównaj i krytycznie oceń pozycję Grecji w EHEA w zakresie zapewniania jakości
- Umieć używać i wyjaśniać narzędzie analizy SWOT
- Recall and quote research methods and techniques
- Identify, select and indicate research methods and techniques
- Handle and apply research methods and techniques
- Contrast, explain and argue on research methods and techniques
- Be able to understand the rationale behind quantitative and qualitative research methods
- Be able to explain why their chosen research methodology is appropriate
- Be able to distinguish why and when both types of research are used.