
Licencjat in
Dyplom z ekonomii UNED

Wstęp
Głównym celem studiów ekonomicznych jest szkolenie specjalistów zdolnych do wykonywania zadań związanych z analizą, oceną, doradztwem i ogólnym zarządzaniem sprawami gospodarczymi. Zadania te mogą być realizowane w sferach sektora prywatnego, publicznego lub mieszanego, w przedsiębiorstwach lub instytucjach, o charakterze krajowym i międzynarodowym, o znaczeniu gospodarczym i społecznym.
Absolwent ekonomii musi znać zasady działania; struktura procesów tworzenia i dystrybucji bogactwa, dochodu lub nadwyżki; alternatywy dla alokacji zasobów; zasad i konsekwencji funkcjonowania systemów i instytucji gospodarczych, a wszystko po to, aby móc przyczynić się do ich optymalnego i sprawnego funkcjonowania.
Krótko mówiąc, absolwent ekonomii musi umieć identyfikować i przewidywać pojawienie się istotnych problemów gospodarczych w każdej sytuacji; promowanie dyskusji i uzyskiwanie alternatywnych scenariuszy, które ułatwią rozwiązanie takich problemów; doboru najwłaściwszych rozwiązań do realizowanych celów, a także umiejętność ich krytycznej samooceny.
Student chcący dostać się na studia magisterskie na kierunku Ekonomia na UNED powinien mieć dobre predyspozycje do abstrakcyjnego rozumowania i swobodnie posługiwać się logiką przy tworzeniu prostych modeli zachowań podmiotów gospodarczych (osób fizycznych, firm i państwo) oraz interakcji między nimi.
Podobnie, musisz czuć się swobodnie w korzystaniu z narzędzi analizy rzeczywistości gospodarczej, aby zrozumieć, dlaczego i jak zachodzą zjawiska ekonomiczne. W tym sensie silna wrażliwość na kwestie społeczne jest bardzo pomocna w podejściu do badania tych zjawisk.
W zakresie logicznego rozumowania szczególnie ceniona jest umiejętność ustalania i opisywania relacji między zdarzeniami, identyfikowania przyczyn i oceniania ich skutków. Jeśli chodzi o rozumowanie abstrakcyjne, szczególnie ceniona jest umiejętność oddzielenia przyczyn od skutków oraz wyodrębnienia najistotniejszych aspektów przy rozwiązywaniu problemu i jego rozwiązaniu.
Wszystko to odbywa się, jeśli nowy uczeń ma ducha przedsiębiorczości, otwarty umysł na nowe pomysły i koncepcje oraz oczywisty entuzjazm do uczenia się i stosowania swojej wiedzy.