
Licencjat in
Dyplom pedagogiki wczesnoszkolnej UNED

Wstęp
Absolwentka Pedagogiki Wczesnoszkolnej Państwowego Uniwersytetu Kształcenia na Odległość ( UNED ) jest profesjonalnym specjalistą w zakresie szkolenia chłopców i dziewcząt na etapie od 0 do 6 lat.
Etap wczesnej edukacji jest uważany za podstawę permanentnego uczenia się i rozwoju, jak określono w Celu 4 (Edukacja wysokiej jakości) Agendy UNESCO na rzecz zrównoważonego rozwoju 2030. W związku z tym celem jest zapewnienie dostępu do wysokiej jakości usług wczesnej opieki nad dzieckiem i rozwoju, tak aby były one przygotowane do podjęcia nauki w szkole podstawowej (Komisja Europejska, 2019). Zgodnie z treścią Białej Księgi o nauczaniu (ANECA, 2004) Absolwent Pedagogiki Wczesnoszkolnej musi umieć:
- Zorganizuj interakcję uczniów z przedmiotem wiedzy.
- Pełni rolę mediatora, aby wszystkie prowadzone działania były znaczące i stymulowały potencjał rozwojowy uczniów we współpracy w grupie.
- Projektuj i organizuj pracę dyscyplinarną i interdyscyplinarną oraz współpracuj ze światem poza szkołą.
- Bycie profesjonalistą potrafiącym analizować kontekst, w jakim prowadzona jest ich działalność i planować ją, a także reagować na zmieniające się społeczeństwo.
- Pełni funkcje korepetycji, orientacji uczniów i oceny ich uczenia się.
Plan studiów prowadzący do uzyskania oficjalnego tytułu Dyplom w zakresie edukacji wczesnoszkolnej daje studentom możliwość zdobycia wiedzy akademickiej i zawodowej niezbędnej do ukończenia ich przygotowania intelektualnego i podjęcia z zaangażowaniem różnych funkcji życia zawodowego w zmieniającym się środowisku szkolnym i społecznym.
Studia na kierunku Pedagogika wczesnoszkolna mają na celu rozwijanie w studentach szeregu kompetencji podstawowych, ogólnych i przekrojowych zgodnych z obowiązującymi przepisami, w tym przepisami regulującymi zawód nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej. Nabycie tych kompetencji, rozumianych jako zespół powiązanych ze sobą postaw, wartości, zdolności i umiejętności, doprowadzi do uzyskania tytułu licencjata, po którym Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej będzie mógł wykonywać swój zawód zgodnie z wymaganiami i standardami ich roli w innowacyjny sposób w zmieniających się i różnorodnych środowiskach i scenariuszach.
Warto zwrócić uwagę na wartość dodaną integrowania edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju, a także uwzględniania podejścia inkluzyjnego i wrażliwości na różnorodność człowieka, zgodnie z zasadami powszechnej dostępności i projektowania dla wszystkich.