Profesjonalne wykształcenie w zakresie projektowania UX
Noroff School of Technology and Digital Media
Klucz informacyjny
Lokalizacja kampusu
Oslo, Norwegia
Języki
Język angielski
Forma badania
Nauka na odległość
Czas trwania
1 - 2 Rok
Tempo
Pełny etat, Niepełny etat
Czesne
EUR 7000 / per semester *
Termin składania wniosków
Poproś o informacje
Najwcześniejsza data rozpoczęcia
Poproś o informacje
* cena w niepełnym wymiarze godzin: 1750 euro za semestr
Wstęp
UX Design
UX Design to roczny program technologiczny koncentrujący się na doświadczeniu użytkowników. Zostań projektantem UX i zdobądź praktyczne umiejętności w zakresie testowania użyteczności, tworzenia ramek, prototypowania i projektowania interakcji.
Projektowanie UX, czyli projektowanie doświadczeń użytkownika , polega na usprawnieniu doświadczenia użytkownika i jego interakcji z cyfrowymi produktami, usługami i systemami. Interakcje mają na celu maksymalizację poczucia spełnienia użytkownika przy jednoczesnym ograniczeniu frustracji do minimum.
Projektanci UX posiadający pełne kompetencje w zakresie koncepcji, procesów, metod, narzędzi i technik stosowanych w projektowaniu zorientowanym na użytkownika są bardzo poszukiwani. Głównym celem programu jest zapewnienie praktycznego i odpowiedniego szkolenia w zakresie projektowania doświadczeń użytkownika i przygotowanie do pracy po ukończeniu studiów.
Zrozumienie użytkownika
Program uczy studentów, jak tworzyć interakcje z użytkownikami, które są zarówno osobiste, jak i intuicyjne, i koncentrują się na budowaniu głębszego zrozumienia z użytkownikami, w tym ich wspólnych wartości, umiejętności, potrzeb i ograniczeń.
Koncentrując się na głębokim zrozumieniu użytkowników, zapotrzebowanie na praktyki projektowania UX wzrosło. Projektanci UX odgrywają kluczową rolę w opracowywaniu skutecznych praktyk interakcji, a przemysł stara się zapewnić umiejętności i kompetencje nabyte w tym programie.
Gotowy do zatrudnienia
Program łączy w sobie zastosowania teoretyczne i praktyczne, co jest kluczowe dla rozwoju zawodowego. Studenci zdobędą wiedzę, umiejętności i kompetencje w zakresie badań i wglądu, makietowania i prototypowania, testowania użyteczności oraz podstawowych zasad interakcji i projektowania. Studenci, którzy ukończą program, będą mogli pracować samodzielnie i budować relacje z innymi projektantami, użytkownikami i interesariuszami.
Edukacja skierowana jest do osób, które chcą stworzyć udany projekt zorientowany na użytkownika poprzez głębsze zrozumienie użytkowników, ich potrzeb, wartości, umiejętności, a także ich ograniczeń. Program jest otwarty dla kandydatów bez wcześniejszego doświadczenia, ale także dla tych, którzy pracowali w innych powiązanych obszarach tematycznych lub mają odpowiednie wykształcenie.
Informacje o programie
Następne uruchomienie:
- 15 października 2020 r
Trwanie:
- 1 rok, w pełnym wymiarze godzin
- 2 lata w niepełnym wymiarze godzin
Język programu:
- język angielski
Cele programu
Program koncentruje się na rozwijaniu praktycznych umiejętności w najważniejszych aspektach projektowania doświadczenia użytkownika, a głównym celem jest opanowanie tych praktycznych umiejętności. Program szkoleniowy składa się głównie z praktycznych zadań, podczas których będziesz pracować z zadaniami specyficznymi dla branży. Nauczyciele wprowadzą codzienne zajęcia edukacyjne i większe obowiązkowe zadania.
Życie zawodowe jako projektant UX wymaga wiedzy specjalistycznej w zakresie planowania projektów, przepływów pracy i usprawniania procesów roboczych oraz samego produktu. Egzamin końcowy z projektu będzie miał zastosowanie jako załącznik do podań o pracę lub jako propozycja rzeczywistej produkcji.
Kursy
Przedmioty objęte w pierwszym semestrze studiów:
- Badania i wgląd
- Ideacja i planowanie
- Wireframing
- Testy użyteczności 1
- Zadanie semestralne
Przedmioty objęte w drugim semestrze studiów:
- Podstawy projektowania interakcji
- Dostępność
- Projektowanie UX dla urządzeń mobilnych
- Prototypowanie
- Testy użyteczności 2
- Egzamin z projektu
- Teczka
Wyniki nauki
Kandydat:
- Ma wiedzę na temat podstawowych zasad, metod i narzędzi używanych w projektowaniu UX.
- Ma wiedzę o zasadach i metodach wykorzystywanych do badań i spostrzeżeń użytkowników oraz o jej znaczeniu dla rozwijania doświadczeń z uwzględnieniem potrzeb użytkowników.
- Ma wiedzę na temat idei i metod planowania, które są wykorzystywane w celu znalezienia najlepszego rozwiązania w oparciu o potrzeby użytkownika.
- Ma wiedzę o procesach, metodach i narzędziach stosowanych w wireframe'u i testowaniu użyteczności prototypów.
- Ma wiedzę o zasadzie mobile-first i metodach używanych do tworzenia doświadczeń użytkowników dla różnych rozmiarów ekranu.
- Ma wgląd w wytyczne dotyczące dostępności treści internetowych (WCAG) i podstawowe zasady projektowania interakcji, które są używane w projektowaniu UX.
- Ma wgląd w WCAG, zasady etyczne i normy istotne dla rozwoju doświadczenia użytkownika, które obejmuje uczestników i prawdziwych użytkowników.
- Potrafi aktualizować swoją wiedzę z zakresu UX Design.
- Rozumie znaczenie dyscypliny UX Design jako metody tworzenia skutecznych i zorientowanych na użytkownika cyfrowych doświadczeń.
- Rozumie znaczenie empatii i mentalności projektowania włączającego w tworzeniu doświadczeń użytkowników dostępnych dla wszystkich użytkowników.
- Potrafi zastosować wiedzę do organizacji i prowadzenia warsztatów ideowych w celu znalezienia najlepszego rozwiązania dla potrzeb użytkowników.
- Potrafi zastosować wiedzę do tworzenia doświadczeń użytkowników dostępnych dla wszystkich użytkowników zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi dostępności treści internetowych.
- Potrafi zastosować wiedzę do tworzenia doświadczeń użytkowników na urządzeniach mobilnych zgodnie z zasadą mobile-first.
- Opanuje odpowiednie metody i narzędzia używane w badaniach użytkowników do organizowania, przeprowadzania i dokumentowania wyników i spostrzeżeń.
- Opanuje odpowiednie techniki i narzędzia do tworzenia makiet i prototypów oraz przeprowadza testy użyteczności.
- Opanuje odpowiednie techniki i narzędzia do prezentowania wyników badań użytkowników, wyników pomysłów, prototypów i wyników testów użyteczności.
- Potrafi znaleźć informacje o aktualnych trendach, technikach i materiałach, które są istotne dla projektowania UX.
- Potrafi przestudiować projekt UX i zidentyfikować problemy z doświadczeniem użytkownika oraz środki, które należy wdrożyć.
- Rozumie zasady etyczne i ograniczenia dotyczące przechowywania i przechowywania danych osobowych podczas rekrutacji i angażowania uczestników.
- Opracował etyczną postawę w odniesieniu do obszaru UX Design i rozumie złożoność potrzeb użytkowników i dostępności w doświadczeniach zorientowanych na użytkownika.
- Potrafi realizować projekty UX polegające na badaniu użytkowników, tworzeniu pomysłów, prototypowaniu i testowaniu użyteczności w oparciu o potrzeby określonych grup docelowych, samodzielnie lub w ramach grupy.
- Potrafi budować relacje z rówieśnikami i współpracować z właścicielami projektów, użytkownikami i projektantami interakcji.
- Potrafi opracować zorientowane na użytkownika doświadczenia dla witryn internetowych i odpowiednich aplikacji internetowych w oparciu o różne potrzeby użytkowników i odbiorców.
Możliwości zawodowe
Po ukończeniu programu będziesz mógł pracować zarówno w krajowych, jak i międzynarodowych firmach specjalizujących się w opracowywaniu produktów i usług, opracowywaniu rozwiązań cyfrowych, dostępności, wizualizacji informacji oraz obszarze X-reality. Firmy dostosowują się obecnie, ponieważ technologia szybko się zmienia. Opisy stanowisk są zatem bardzo dynamiczne.
Dalsze badania
Edukacja może służyć jako platforma do dalszych studiów. Studenci, którzy ukończyli projektowanie UX, mogą również połączyć te umiejętności z programowaniem front-end, projektowaniem graficznym lub marketingiem cyfrowym.