
Magister nauk ścisłych (MSc) in
Master of Science w polityce europejskiej i zarządzaniu Neapolis University Pafos Distance Learning

Wstęp
Program jest akredytowany przez Cypryjską Agencję Zapewniania Jakości i Akredytacji w Szkolnictwie Wyższym (CYQAA)
Celem studiów magisterskich z zakresu polityki europejskiej i zarządzania jest zapewnienie kursu zaawansowanych studiów tym, którzy aspirują do tego, aby stać się skutecznymi liderami w sprawach europejskich zarówno w sektorze prywatnym, jak i publicznym. Program nauczania ma na celu zbadanie podstawowych elementów polityki UE i przygotowanie studentów do coraz bardziej złożonych obowiązków w dyplomacji, organizacjach międzynarodowych i sektorze publicznym, samorządzie lokalnym oraz organizacjach badawczych i non-profit. Podstawa programowa kładzie nacisk zarówno na umiejętności, jak i wiedzę wymagane do skutecznego zarządzania sprawami UE oraz zrozumienia szerszych międzynarodowych, europejskich i krajowych uwarunkowań, w których opracowywana jest polityka oraz definiowane i oceniane są zadania.
Program zapewnia aktualną wiedzę z wielu różnych dyscyplin składających się na dziedzinę studiów europejskich, takich jak biznes / ekonomia, polityka i prawo. Ponadto program wyposaża uczniów w umiejętności analityczne, odpowiedzialności i przywódcze, które zwiększają ich zdolność do podejmowania decyzji i promują dobrostan organizacji w kontekście stale zmieniającego się i konkurencyjnego środowiska europejskiego.
Fundamentalną filozofią programu jest empiryczne podejście do badania zarządzania, w którym nowo nabyta wiedza i umiejętności studentów są mieszane z ich doświadczeniem zawodowym i są stosowane w rzeczywistych przypadkach.
Podejście to poszerza i pogłębia zrozumienie przez uczniów kwestii transgranicznych i procesów politycznych, rozwija umiejętności badań, analizy, syntezy i kreatywności oraz zachęca do innowacji i świadomości roli konkurujących podmiotów międzynarodowych; wreszcie rozwija świadomość problemów społecznych, kulturowych i globalnych wpływających na decyzje polityczne.
Zalety Programu
- Międzynarodowy prestiż i uznanie Uniwersytetu Neapolis w Pafos.
- Doskonała kadra akademicka z dużym doświadczeniem w nauczanych przedmiotach.
- Współpraca międzynarodowa z wieloma uniwersytetami.
- Elastyczność nauczania na odległość.
- Wykorzystanie zaawansowanej technologii i zasobów.
- Dynamiczny wybór między synchroniczną i asynchroniczną edukacją na odległość.
- Konkurencyjne czesne.
Rekrutacja
Program
Struktura programu
Czas trwania tych studiów wynosi trzy semestry. Zapisy na studia podyplomowe odbywają się we wrześniu oraz w lutym/marcu każdego roku akademickiego. Każdy kurs trwa semestr akademicki. Wszyscy studenci zapisani na Program Podyplomowy, zarówno w semestrze zimowym, jak i w semestrze wiosennym mogą wybrać kursy oferowane w odpowiednich semestrach. Aby pomyślnie ukończyć studia, studenci muszą zgromadzić łącznie 90 Kredytów (ECTS).
Zgodnie z odpowiednimi komunikatami Agencji Zapewnienia Jakości i Akredytacji w Szkolnictwie Wyższym, słuchacze mają możliwość ukończenia studiów podyplomowych w ciągu dwóch semestrów akademickich (12 miesięcy), o ile rozpoczną prowadzenie pracy magisterskiej w trakcie pierwszego lub drugiego semestru studiów, z uwzględnieniem okresu letniego. W takim przypadku realizacja pracy magisterskiej może zostać przedłużona w okresie letnim, na jeden lub dwa miesiące. W każdym przypadku suma ECTS pozostaje na poziomie 90.
W pierwszym semestrze studenci zobowiązani są do wyboru jednego kursu obowiązkowego DMETH600, oraz 3 z 9 kursów obieralnych. W drugim semestrze studenci zobowiązani są do wyboru 4 z pozostałych 6 kursów obieralnych. W trzecim semestrze studenci przygotowują swoją rozprawę (patrz, sekcja 5). Każdy z kursów odpowiada 7,5 Credits (ECTS). Punkty za każdy kurs są rozłożone w następujący sposób: 2 za obecność i udział w zajęciach, 2 za zaliczenie oceny śródsemestralnej w trakcie semestru oraz 3,5 za egzamin końcowy. Kolejność kursów obieralnych oferowanych w danym semestrze jest ustalana przez Uczelnię na początku każdego roku akademickiego.
Aby uzyskać tytuł magistra, studenci są również zobowiązani do przeprowadzenia pracy magisterskiej. Propozycja badań jest składana przez studenta, który może poprosić jednego z opiekunów jako opiekuna. Praca dyplomowa może być złożona do jednego roku akademickiego po pomyślnym zakończeniu drugiego semestru studiów. Praca dyplomowa powinna być związana z treścią studiów podyplomowych i powinna być oryginalna.
Studenci mogą pisać prace magisterskie i oceny śródsemestralne w języku angielskim niezależnie od języka programu.
Program ma następującą strukturę:
Semestr 1 i 2 Kursy
- W pierwszym semestrze studenci zobowiązani są do wyboru jednego kursu obowiązkowego DMETH600, oraz 3 z 9 kursów obieralnych.
- W drugim semestrze studenci zobowiązani są do wyboru 4 z pozostałych 6 kursów fakultatywnych.
- Kolejność kursów obieralnych oferowanych w danym semestrze jest ustalana przez Uczelnię na początku każdego roku akademickiego.
- DMETH600 Projektowanie badań i metody empiryczne w naukach społecznych
- DHIST610 Historia integracji europejskiej
- DMPA585 Zarządzanie i negocjacje europejskie
- DMEP400 Teoretyczne podejścia do integracji europejskiej
- DMEP300 Europejska Ekonomia Polityczna
- DMEP500 Polityka zagraniczna, bezpieczeństwo i obrona w Unii Europejskiej
- DMEP600 Europejski System Bankowy
- DMEP700 Tematy specjalne dotyczące współpracy policyjnej i sądowej w Unii Europejskiej
- DIRSS621 Współczesne zagadnienia polityki globalnej
- DIRSS622 Tematy specjalne dotyczące bezpieczeństwa we wschodnim regionie Morza Śródziemnego i na Bliskim Wschodzie
Semestr 3
- DIS800 Dysertacja
Metody nauczania, uczenia się i oceny
W ciągu roku akademickiego, dla każdego z kursów, odbywają się szkolenia w następujący sposób: sześć (6) dwugodzinnych spotkań z wykładowcą każdego kursu, który jest odpowiedzialny za informowanie, prowadzenie, doradzanie i ocenianie studentów. Spotkania te mają na celu przede wszystkim ogólne wsparcie studentów, jak również opracowanie, pogłębienie i rozwój tego wszystkiego, co studenci studiują. Obecność ucznia na tych spotkaniach nie jest obowiązkowa. Dotychczasowe doświadczenia wskazują jednak, że udział studenta w nich przyczynia się do pełniejszego zrozumienia przedmiotu, a ponadto zwiększa prawdopodobieństwo uzyskania przez studenta bardziej pozytywnych wyników, zarówno w ocenach śródsemestralnych, jak i na egzaminach końcowych.
Każdy kurs jest oceniany poprzez wykonanie jednej oceny śródsemestralnej, która jest wyraźnie wymieniona w programie studiów i przewodnikach po studiach (eseje, krytyka literatury, manuskrypt artykułu do uniwersyteckiego czasopisma studenckiego itp.) w trakcie semestru, a także egzaminy końcowe na koniec semestru w odpowiednich miejscach określonych w czasie, zgodnie z geograficznym rozmieszczeniem studentów. W przypadku, gdy słuchacz nie stawił się na egzamin lub nie przystąpił do egzaminu w semestrze zimowym lub wiosennym, ma prawo do ponownego przystąpienia do egzaminu.
Ocena midterm może przybierać różne formy opisane wcześniej jak eseje, artykuły badawcze, prezentacje, krytyka literatury, recenzje książek itp, w trakcie semestru i odpowiada 40% oceny końcowej, natomiast egzamin końcowy wynosi 60%. Aby student odniósł sukces z danego przedmiotu, musi zdać zarówno na ocenę końcową, jak i na ocenę śródsemestralną ocenę co najmniej 50%. Interaktywność i ocena formatywna stanowią część metodologii uczenia się i nauczania.
W trzecim semestrze studenci kończą swoją Dissertation, która odpowiada 30 ECTS. Długość pracy dyplomowej zależy od jej rodzaju. W przypadku pracy bibliograficznej nie może być ona mniejsza niż 12 000 słów i większa niż 15 000 słów. Nie uwzględniono bibliografii, załączników i streszczenia. Po złożeniu pracy, opiekun składa pisemne i uzasadnione sprawozdanie, za zgodą studenta, członkom komisji. Poparcie dla pracy dyplomowej odbywa się publicznie lub poprzez elektroniczną wideokonferencję przed trzyosobową komisją.
Czas trwania: 1,5 roku akademickiego (3 semestry akademickie, 90 ECTS)
Zgodnie z odpowiednimi komunikatami Agencji Zapewnienia Jakości i Akredytacji w Szkolnictwie Wyższym, słuchacze mają możliwość ukończenia studiów podyplomowych w ciągu dwóch semestrów akademickich (12 miesięcy), o ile rozpoczną prowadzenie pracy magisterskiej w trakcie pierwszego lub drugiego semestru studiów, z uwzględnieniem okresu letniego. W takim przypadku realizacja pracy magisterskiej może zostać przedłużona w okresie letnim, na jeden lub dwa miesiące. W każdym przypadku suma ECTS pozostaje na poziomie 90.