
Magister nauk ścisłych (MSc) in
Master of Science in Forensic Accounting (kształcenie na odległość) Neapolis University Pafos Distance Learning

Wstęp
Studia podyplomowe na odległość MSc in Forensic Accounting to wspólny międzyuczelniany program studiów magisterskich między Wydziałem Rachunkowości i Finansów Uniwersytetu Zachodniej Macedonii (GR) a Wydziałem Rachunkowości i Finansów Uniwersytetu Neapolis Pafos .
Kurs koncentruje się na dwóch powiązanych ze sobą obszarach: a) odstraszanie, unikanie i badanie oszustw oraz b) audyt wewnętrzny.
Przypadki oszustw, zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych, są powszechne i mają negatywny wpływ na firmy; instytucje; pracowników i szerszej społeczności.Wbrew przekonaniu, że oszustwa dotyczą bardziej głównych instytucji, na podstawie badań globalnych prawda wydaje się być istotnie inna.
Instytut Audytorów Wewnętrznych definiuje oszustwo jako „świadome nieprawdziwe przedstawienie prawdy lub zatajenie istotnego faktu w celu nakłonienia innej osoby do działania na jej szkodę”, podczas gdy stowarzyszenie Certified Fraud Examiners definiuje je jako „każdy czyn bezprawny charakteryzujący się oszustwem, zatajenie lub naruszenie zaufania”.
Oszustwa odróżnia się od oszustw wewnętrznych i zewnętrznych, od których oszustwa wewnętrzne są znacznie bardziej niebezpieczne.Stowarzyszenie Certyfikowanych Egzaminatorów Nadużyć Finansowych definiuje oszustwo zawodowe/wewnętrzne jako „wykorzystywanie zawodu do osobistego wzbogacenia się poprzez umyślne nadużycie lub niewłaściwe wykorzystanie zasobów lub aktywów organizacji”.Chociaż istnieje wiele różnych definicji, istota jest taka sama.Oszustwa wewnętrzne to atak od wewnątrz, popełniony przez osoby, którym organizacje zaufały.
Pomimo faktu, że dokładne straty finansowe wynikające z oszustw zawodowych nie mogą być dokładnie oszacowane ze względu na fakt, że wiele oszustw pozostaje niewykrytych lub nieujawnionych, ACFE szacuje, że firmy w USA tracą 5% swoich łącznych przychodów z powodu oszustw i nadużyć zawodowych, podczas gdy Wydaje się, że najbardziej zagrożone organizacje to mniejsze organizacje, a nie międzynarodowe firmy.Biorąc pod uwagę, że a) zdecydowana większość firm w gospodarce to małe i średnie firmy oraz b) wpływ finansowy oszustw na te firmy jest znacznie większy niż w przypadku ich dużych konkurentów, potrzeba świadomości oszustw a zarządzanie ryzykiem oszustwa jest oczywiste.
Jeśli chodzi o drugi główny obszar objęty programem, jakim jest audyt wewnętrzny, jego znaczenie w obecnej strukturze biznesowej jest tak oczywiste, że w wielu przypadkach ustanowienie funkcji audytu wewnętrznego jest obowiązkowe na mocy ustawy lub rozporządzenia.Najczęstszymi przykładami są spółki giełdowe, podczas gdy wiele innych spółek nienotowanych na giełdzie dobrowolnie ustanawia funkcje audytu wewnętrznego.
Zgodnie z definicją Instytutu Audytorów Wewnętrznych audyt wewnętrzny jest „niezależną, obiektywną działalnością zapewniającą i doradczą, mającą na celu dodanie wartości i usprawnienie działalności organizacji.Pomaga organizacji osiągnąć jej cele, wprowadzając systematyczne, zdyscyplinowane podejście do oceny i poprawy efektywności procesów zarządzania ryzykiem, kontroli i zarządzania”.
Innowacyjny projekt programu i jego rynkowy program nauczania wyposaża uczniów w odpowiednie, aktualne umiejętności i wiedzę z zakresu rachunkowości kryminalistycznej i audytu wewnętrznego.Celem programu nauczania jest zapewnienie uczniom podstaw analitycznych i koncepcyjnych oraz umiejętności niezbędnych na przyszłe stanowiska kierownicze w finansach wysokiego szczebla w dowolnym kraju na świecie.Program łączy teoretyczny rygor badania oszustw i audytu wewnętrznego z empirycznymi, rzeczywistymi aspektami.Nacisk na praktyczne aspekty kursu wyjaśnia potrzebę korzystania z instruktorów o odpowiednich kwalifikacjach zawodowych i odpowiednim doświadczeniu w zakresie oszustw i audytu wewnętrznego.Podczas gdy program zapewnia uczniom solidne podstawy w tych obszarach, program zachęca również do krytycznego myślenia i rozwija umiejętności badań, analizy, syntezy, kreatywności i etycznego zachowania.
Metoda nauczania w programie jest partycypacyjna i interaktywna, dzięki czemu uczniowie mogą rozwijać swoje umiejętności interpersonalne poprzez aktywny udział w procesie uczenia się.Na przykład po nauczaniu w klasie i prezentacjach wideo nastąpią krytyczne dyskusje w grupach.Również poprzez projekty grupowe rozwijane będą umiejętności pracy w zespole.Ponadto najnowsze prace badawcze zostaną omówione w formie panelu z koordynatorem i dyskutantami.
Plan jest realizowany poprzez program obejmujący siedem podstawowych kursów obejmujących egzamin na oszustwa i audyt wewnętrzny, jeden fakultatywny i rozprawę doktorską.