Magister cyfrowego zarządzania projektami - online
INESDI Business School
Klucz informacyjny
Lokalizacja kampusu
Online
Języki
Hiszpański
Forma badania
Nauka na odległość
Czas trwania
12 months
Tempo
Niepełny etat
Czesne
EUR 7200
Termin składania wniosków
Poproś o informacje
Najwcześniejsza data rozpoczęcia
Poproś o informacje
Wstęp
Kierownik projektu przeszedł od postaci operacyjnej do postaci strategicznej, przechodząc od definiowania różnych zadań do wykonania do strategicznego kierowania grupami roboczymi w organizacji.
Obecnie postępująca cyfryzacja firm oraz pojawienie się Internetu jako jednego z głównych kanałów marketingowych i komunikacyjnych przyczyniły się do powstania tzw. Projektów Cyfrowych. Projekt cyfrowy może obejmować tworzenie aplikacji lub strony internetowej, a także wdrażanie różnych narzędzi cyfrowych, które ułatwiają usprawnienie różnych operacji biznesowych. Te nowe produkty, usługi lub procesy w firmach zwiększyły znaczenie tzw. cyfrowych kierowników projektów.
Cyfrowy kierownik projektu, podobnie jak tradycyjny kierownik projektu, musi koordynować planowanie projektów, dbać o jakość każdego z rezultatów, wprowadzać do nich niezbędne korekty, zgodnie ze zmianami, które mogą wystąpić w środowisku. , a także przewidywanie potencjalnych zagrożeń, aby zagwarantować, że efekt końcowy będzie optymalny zgodnie z potrzebami klienta. Jednak w przeciwieństwie do tradycyjnego kierownika projektów, kierownik projektów cyfrowych musi być w czołówce najnowszych osiągnięć technologicznych, musi znać nieodłączne aspekty produktów i usług cyfrowych, a także rozumieć kluczowe etapy procesu cyfryzacji dowolnej organizacji.
W tym kontekście, Inesdi's Master in Digital Project Management oferuje przegląd różnych zasadniczych faz w procesie zarządzania projektami, dostosowanych do nowej wersji PMI PMBOK (7. edycja), jednocześnie pogłębiając zarządzanie projektami cyfrowymi; w ten sposób odpowiadając na tę nową potrzebę biznesową.
Galeria
Idealni studenci
Ten tytuł magistra jest przeznaczony dla kierowników projektów i liderów zespołów roboczych związanych zarówno z tradycyjnymi, jak i cyfrowymi produktami i usługami; dla profesjonalistów z innych dziedzin, którzy chcą zdobyć konkretną wiedzę z zakresu zarządzania projektami i osiągnąć poprawę swojej pozycji zawodowej; oraz dla absolwentów i absolwentów kierunków inżynierskich, ekonomicznych i biznesowo-naukowych, którzy chcą wejść w dziedzinę zarządzania projektami.
Program
Plan studiów opracowywany jest przez dwanaście miesięcy, rozpoczynając w maju lub listopadzie każdego roku, ze schematem dziesięciu modułów odpowiadających przedmiotom, końcowym projektem magisterskim opracowywanym przez cały rok i dwoma dobrowolnymi warsztatami. Moduły te podzielone są na dwa bloki: Blok I. Zarządzanie projektami; Blok II. Projekty technologiczne.
Moduł/przedmiot | ECTS |
Obóz dla rekrutów. Cyfrowy biznes | 2.5 |
Blok I. Zarządzanie projektami | |
Zasady i rozwój projektu | 2.5 |
Zarządzanie zespołem i interesariuszami | 5 |
Planowanie | 5 |
Zarządzanie jakością i realizacja projektów | 5 |
Metryki i podejmowanie decyzji | 5 |
Niepewność projektu i zarządzanie ryzykiem | 5 |
Modele, metody, metodologie i narzędzia | 5 |
Blok II. Projekty cyfrowe | |
Adaptacja i redefinicja według projektów, produktów i organizacji | 5 |
Projekt cyfrowy | 5 |
Cyfrowe zarządzanie projektami | 5 |
Końcowy projekt magisterski | 10 |
Warsztaty | |
Warsztat 1. Przygotowanie do certyfikacji PMP | |
Warsztat 2. Podstawy technologii webowych |
Struktura i czas trwania Master in Digital Project Management pozwala nam zapewnić osiągnięcie wcześniej określonych celów. Poniżej znajdziesz więcej szczegółów na temat modułów, na które podzielony jest ten program i jego zawartości:
(Uwaga: moduły nie są pokazane w kolejności ich występowania w programie, ale według bloków).
Obóz dla rekrutów. Cyfrowy biznes
Ten bootcamp ma na celu zapoznanie studentów z cyfrowym biznesem, sposobem działania zdigitalizowanej firmy, jakie istnieją nowe cyfrowe modele biznesowe i sposobami promowania innowacji w oparciu o platformy cyfrowe.
- Cyfrowy ekosystem i wpływ na biznes
- Nowe cyfrowe modele biznesowe
- Od projektów tradycyjnych po projekty cyfrowe
- Rola Digital Project Managera w obecnym środowisku
Blok I. Zarządzanie projektami
Zasady i rozwój projektu
Zasady regulują funkcjonowanie zespołów i organizacji; a także zaznaczyć rozwój projektu. Prawidłowe ustawienie wszystkich części jest niezbędne do osiągnięcia wyznaczonych celów; Podobnie jest z wiedzą na temat projektu, który ma być rozwijany. Zatem celem tego modułu jest zagłębienie się w różne zasady rządzące zarządzaniem projektami zidentyfikowanymi w ramach PMBOK 7, przy jednoczesnej analizie różnych kluczowych aspektów rozwoju projektu i roli zaangażowanych w niego stron każdy z etapów życia projektu. Wśród niektórych punktów, które zostaną zauważone, wyróżniają się następujące:
- Zarządzanie projektami w ramach zarządzania organizacją
- Strony zaangażowane w zarządzanie projektem.
- 12 zasad zarządzania projektami
- Rozwój projektu
- Cykl życia projektu
- Podejścia do rozwoju projektu
- Fazy definiowania projektu
Zarządzanie zespołem i interesariuszami
Ostateczny rezultat projektu zależy od prawidłowej integracji i przywództwa różnych zaangażowanych w niego stron. Zarządzanie zarówno wewnętrznymi zespołami, jak i grupami zewnętrznymi jest niezbędne do osiągnięcia wyznaczonych celów. Motywowanie, angażowanie, kierowanie i optymalizacja przepływów komunikacji jest istotną częścią procesów zarządzania projektami. Zatem w tym kontekście celem tego modułu jest zagłębienie się w procesy zarządcze zarówno zainteresowanych stron, jak i zespołu będącego częścią projektu; oraz zapewnić narzędzia i wiedzę niezbędną do kierowania różnymi zespołami roboczymi.
- Zarządzanie interesariuszami
- zobowiązanie
- Interakcja
- Zarządzanie zespołami wewnętrznymi
- Przywództwo: style i umiejętności
- Kultura
- Zespoły o wysokiej wydajności
- Zarządzanie zmianami
Planowanie
Planowanie integruje różne aspekty związane z organizacją, przed, w trakcie i po opracowaniu projektu. Właściwa koordynacja każdego z zaangażowanych działań ma bezpośredni wpływ na końcowy produkt. Moduł ten ma na celu głębsze zgłębienie różnych obszarów związanych z planowaniem projektu. Niektóre z tematów, które zostaną omówione to:
- Kluczowe zmienne
- Harmonogram projektu
- Koszty projektu
- Zasoby ludzkie
- zasoby fizyczne
- Umowy i aspekty prawne
- Procesy w projekcie
- Użycie narzędzia: MS Project
Zarządzanie jakością i realizacja projektów
Oczekiwania w stosunku do każdej z dostaw, które należy zrealizować w procesie opracowywania projektu, różnią się w zależności od różnych grup interesu. Dodatkowo ciągłe zmiany w otoczeniu mogą prowadzić do przedefiniowania niektórych aspektów projektu. W tym kontekście celem modułu jest wyposażenie studenta w wiedzę niezbędną do zdefiniowania zakresu projektu i zagwarantowania jego jakości, dokonania niezbędnych dostosowań do zmian w otoczeniu i potrzeb grup interesu. Niektóre z tematów, które zostaną omówione to:
- Produkty projektu
- Zakres projektu
- Jakość projektu
Metryki i podejmowanie decyzji
Definiowanie, wdrażanie i monitorowanie niektórych kluczowych wskaźników jest konieczne i wymagane do osiągnięcia optymalnych wyników w zakresie opracowywanych produktów. Celem tego modułu jest wyposażenie studenta w niezbędne narzędzia, które pozwolą mu mierzyć rezultaty projektu, a także w każdym momencie podejmować wskazane decyzje, zapewniając osiągnięcie oczekiwanego optymalnego produktu/usługi zgodnie z założeniami zaplanowane wcześniej. Niektóre z tematów, które zostaną omówione to:
- Definicja kluczowych wskaźników
- Obszary zastosowań
- Prezentacja informacji
- decyzyjnych
Niepewność projektu i zarządzanie ryzykiem
Funkcjonowanie w środowiskach podlegających ciągłym zmianom wymusza na przedsiębiorstwach podejmowanie działań mających na celu zarządzanie ryzykiem i niepewnością, podczas zarządzania każdym z rozwijanych w nich projektów. Celem tego modułu jest zaoferowanie wiedzy i narzędzi niezbędnych do zarządzania ryzykiem, niejednoznacznością i złożonością w otoczeniu.
Niektóre z tematów, które zostaną poruszone to:
- Niepewność w projektach
- Niejednoznaczność w projektach
- Złożoność w projektach
- Zmienność w projektach
- Ryzyko w projektach
Modele, metody, metodologie i narzędzia
Istnieją różne modele, metody, metodologie i narzędzia, które przyczyniają się do prawidłowego zarządzania projektami i które mogą się różnić w zależności od rodzaju zarządzanego projektu. Zatem celem tego modułu jest zagłębienie się w te najistotniejsze i skupienie się na najważniejszych aspektach każdego z nich, tak aby sprzyjać ich wyborowi w oparciu o zmienne omówione w module „Adaptacja i redefinicja według projektu”. produkt i organizacja”. Niektóre z tematów, które zostaną poruszone to:
- Modele:
- Modele przywództwa
- Modele komunikacji
- Modele motywacji
- Zmień modele
- Inne modele
- Metody gromadzenia i analizy danych
- Metodologie:
- Tradycyjny
- Zręczny. (Scrum, Kanban) i Lean
- Narzędzia:
- Zarządzanie strategiczne
- Planowanie strategiczne
- Inne narzędzia
Blok II. Projekty cyfrowe i technologiczne
Adaptacja i redefinicja zgodnie z projektem, produktem i organizacją
Każdy projekt musi dostosować się do różnych zmiennych, takich jak typ organizacji i rodzaj produktów/usług. Mając to na uwadze, celem tego modułu jest wpływanie na proces dostosowywania projektów, dostarczając wszelkiej wiedzy i narzędzi niezbędnych do tego, zgodnie ze standardami wyznaczającymi zarządzanie projektami. Niektóre z tematów, które zostaną poruszone to:
- Proces dostosowania według różnych kluczowych zmiennych i faz projektu
- Zarządzanie projektami według branży i organizacji
- Zarządzanie projektami w oparciu o produkty
Projekt cyfrowy
Internet stał się jednym z głównych kanałów marketingowych i komunikacyjnych dostępnych dla przedsiębiorstw dla pokolenia wzrostu. Istnienie tego kanału, a także ewolucja technologii, sprzyjały pojawianiu się infoproduktów i produktów cyfrowych, takich jak między innymi e-booki, kursy online, aplikacje, gry wideo. Ogólnie rzecz biorąc, produkty cyfrowe to towary kupowane za pośrednictwem strony internetowej, które nie mają formy fizycznej. Rozwój i wprowadzanie na rynek produktów cyfrowych ma różne zalety z biznesowego punktu widzenia. Podobnie stopniowe wdrażanie nowych technologii w przedsiębiorstwach sprzyja transwersalnej cyfryzacji ich różnych obszarów funkcjonalnych. W efekcie zarządzanie projektami związanymi z tego typu produktami i procesami różni się od zarządzania projektami związanymi z tradycyjnymi produktami, usługami i procesami. Moduł ten ma na celu zaoferowanie całościowej wizji różnych aspektów dotyczących produktów, usług i procesów cyfrowych, jako wstęp do modułu mającego na celu zarządzanie projektami cyfrowymi. Niektóre z tematów, które zostaną poruszone to:
- Transformacja cyfrowa
- Kluczowe aspekty i definicja cyfrowego projektu lub produktu
- Ideacja i proces rozwoju projektów cyfrowych. Procesy i techniki tworzenia pomysłów, prototypowania i optymalizacji w projektowaniu produktu lub usługi cyfrowej oraz generowania MVP (minimalnie opłacalnego produktu)
- Cykl życia projektów cyfrowych
- Uruchomienie projektów cyfrowych.
Cyfrowe zarządzanie projektami
Różne zmienne i działania rozważane w procesie zarządzania projektem są modyfikowane w zależności od różnych zmiennych. Jedną z tych zmiennych jest produkt końcowy lub przedmiot dostawy. Moduł ten stanowi kontynuację modułu „Adaptacja i redefinicja według projektu, produktu i organizacji”. Celem tego jest głębsze zagłębienie się w proces zarządzania projektem, którego ostatecznym produktem jest cyfrowy produkt, usługa lub proces. Niektóre z tematów, które zostaną poruszone to:
- Definicja i planowanie projektu cyfrowego
- Kluczowe procesy w cyfrowym zarządzaniu projektami
- Grupy zainteresowań w projektach cyfrowych. Zaangażowani aktorzy i działy
- Dobór kapitału ludzkiego w projektach cyfrowych
- Niepewność, szybkość i ryzyko w projektach cyfrowych
- Narzędzia, metody i modele cyfrowego zarządzania projektami
- Metodologia OKR (cele i kluczowe wyniki).
Projekt pracy magisterskiej
W ramach Master's Final Project student będzie miał możliwość realizacji projektu dla prawdziwej firmy. Możesz to zrobić dla własnej firmy lub wybrać spośród projektów zaproponowanych przez Inesdi.
Warsztaty
Warsztat 1. Przygotowanie do certyfikacji PMI PMP
Certyfikacja lub akredytacja zdobytej wiedzy w określonym obszarze pozwala profesjonaliście poprawić swoją pozycję na rynku pracy. Jednym z najważniejszych obecnie certyfikatów w obszarze zarządzania projektami jest certyfikacja PMP od PMI. Celem warsztatów jest pomoc studentom w przygotowaniu tego certyfikatu. Niektóre aspekty poruszane na warsztatach:
(Uwaga: program jest całkowicie zgodny z PMBOK 7, więc cel tych warsztatów jest praktyczny, a nie teoretyczny).
- Aplikacja rejestracyjna PMI
- Obszary wiedzy/procesy
- Praktyki
Warsztat 2. Podstawy architektury i technologii internetowych
Istnieje wiele technologii, narzędzi i stylów architektonicznych do tworzenia stron internetowych i aplikacji. Menedżer projektu cyfrowego musi posiadać podstawową wiedzę na temat architektury internetowej, rozwoju i technologii oraz tego, jak współdziałają one ze sobą. Dlatego celem warsztatów jest przekazanie studentom podstawowej wiedzy na temat HTML, Java, CSS, PHP
Wynik programu
Cel ogólny
Ogólnym celem Master in Digital Project Management jest dostarczenie studentowi wiedzy i narzędzi niezbędnych do zarządzania projektami w różnych organizacjach i powiązanych z różnymi produktami; zagłębienie się w każdy z kluczowych obszarów wiedzy rozważanych przez PMI w 7. edycji PMBOK; jak również skupienie się na konkretnym przypadku projektów cyfrowych.
Konkretne cele
Master in Digital Project Management ma następujące cele szczegółowe:
- Zidentyfikuj i zagłębij się w 12 zasad rządzących zarządzaniem projektami.
- Rozróżnij różne fazy cyklu życia projektu cyfrowego.
- Określ kluczowe aspekty zarządzania zespołem, zarówno wewnętrznym, jak i zewnętrznym.
- Zagłęb się w różne fazy i istotne obszary procesu planowania projektu cyfrowego.
- Zrozum koncepcję rezultatów projektu i poznaj różne przyczyny lub aspekty, które mogą mieć wpływ na modyfikację lub redefinicję tych elementów.
- Zdefiniuj KPI niezbędne do monitorowania różnych faz rozważanych w fazie planowania, a także zidentyfikuj niezbędne narzędzia do ich monitorowania.
- Podejmuj decyzje w oparciu o wyniki uzyskane w procesie monitorowania zdefiniowanych KPI.
- Zidentyfikuj różne narzędzia niezbędne do zarządzania ryzykiem, niepewnością, zmiennością i złożonością otoczenia i zastosuj je w celu ograniczenia negatywnego wpływu, jaki może być generowany na projekt.
- Zrozumieć koncepcję cyfrowego produktu/usługi i dostosować do niej proces zarządzania projektami.
- Znajomość różnych metod, metodologii, modeli i narzędzi stosowanych obecnie w procesie zarządzania projektami.
Możliwości związane z karierą
Po ukończeniu studiów Inesdi Master in Digital Project Management student będzie mógł zajmować takie stanowiska jak:
- Dyrektor projektów krajowych i międzynarodowych
- Kierownik projektu cyfrowego
- Konsultant ds. zarządzania projektami
- Dyrektor jakości projektu
- Dyrektor Biura Zarządzania Projektami
- Menedżer ryzyka projektu
- Menedżer portfela
- Menedżer programu
- Kierownik zespołu roboczego