Certyfikowany Ekspert ds. Polityki Włączania Finansowego
Frankfurt School of Finance & Management - Sustainable World Academy
Klucz informacyjny
Lokalizacja kampusu
Frankfurt, Niemcy
Języki
Język angielski
Forma badania
Nauka na odległość
Czas trwania
6 months
Tempo
Niepełny etat
Czesne
EUR 1550 *
Termin składania wniosków
30 Sep 2024
Najwcześniejsza data rozpoczęcia
01 Sep 2024
* rabaty są dostępne
Wstęp
Znaczący wkład, jaki włączenie finansowe może wnieść w osiągnięcie wzrostu gospodarczego sprzyjającego włączeniu społecznemu i cele zrównoważonego rozwoju, zyskał światowe uznanie.
Ten kurs zapewni odpowiednią wiedzę na temat następujących kluczowych obszarów polityki integracji finansowej - proporcjonalne stosowanie światowych standardów, ochrona konsumentów, cyfrowa droga do integracji finansowej, strategie krajowe, pomiar wpływu integracji finansowej.
Kurs pomoże rozwinąć umiejętności opracowywania i analizowania polityk oraz opracowywania strategii ich wdrażania, ze szczególnym uwzględnieniem krajów rozwijających się.
To szkolenie online zostało opracowane i wdrożone jako wspólna inicjatywa Frankfurckiej Szkoły Finansów i Zarządzania oraz Alliance for Financial Inclusion (AFI). Skorzystasz ze światowej klasy doświadczenia edukacyjnego najwyższej klasy szkoły biznesu, w połączeniu z wiedzą ekspercką wiodącej na świecie organizacji zajmującej się polityką integracji finansowej.
Co oferujemy?
- Interaktywny kurs e-learningowy obejmujący wykłady wideo, skrypty PDF, przykłady, ćwiczenia praktyczne, testy online i studia przypadków.
- Forum dyskusyjne dotyczące zagadnień związanych z kursami, a także wymiany opinii i doświadczeń z tutorami, rówieśnikami lub zespołem FSDF e-Campus.
- Spersonalizowane wsparcie ze strony zespołu e-Campus.
- Możliwość uzyskania certyfikatu Szkoły Frankfurckiej po zdaniu egzaminu końcowego lub potwierdzenia ukończenia kursu po ukończeniu kursu.
Obciążenie pracą
Kurs trwa około 6 miesięcy, przy założeniu 3-4 godzin samokształcenia na tydzień. Składa się z 7 jednostek obowiązkowych. Jednostki należy uzupełniać w sekwencji. Następna jednostka otwiera się tylko po zakończeniu testu online poprzedniej jednostki.
Idealni studenci
Organy nadzoru finansowego, kierownictwo i personel dostawców usług finansowych, zarówno banków, jak i niebanków, którzy albo pracują nad opracowywaniem przepisów dotyczących integracji finansowej, albo muszą być świadomi aspektów regulacyjnych, aby pomóc w projektowaniu i świadczeniu usług finansowych promujących włączenie finansowe . Konsultanci, profesjonaliści i studenci z dziedziny integracji finansowej również skorzystają na kursie dzięki zrozumieniu ram strategicznych i regulacyjnych, które promują integrację finansową.
Rekrutacja
Program
Ten kurs zapewnia szerokie zrozumienie projektowania i wdrażania finansowych ram regulacyjnych. Obejmuje on szczegółowo następujące obszary polityki integracji finansowej – proporcjonalne stosowanie standardów globalnych, edukację i upodmiotowienie konsumentów, strategie krajowe zapewniające skoordynowane podejście do integracji finansowej, pomiar wpływu integracji finansowej. Koncentruje się również na trzech podstawowych komponentach, które napędzają włączenie finansowe – finansowaniu mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, mikrofinansach i mikroubezpieczeniach oraz obraniu cyfrowej drogi do włączenia finansowego.
Część 1: Równoważenie włączenia, uczciwości i stabilności Ta sesja wprowadzająca zapewnia szerokie zrozumienie projektowania i wdrażania ram regulacyjnych dotyczących włączenia finansowego. Celem tej jednostki jest docenienie znaczenia związku między włączeniem finansowym a podstawowym mandatem organów nadzoru finansowego w zakresie ochrony stabilności i integralności finansowej. Jednostka dzieli rolę różnych globalnych organów ustanawiających standardy (SSB) w zwiększaniu integracji finansowej. Jednostka przedstawia również wyzwania związane z wdrożeniem proporcjonalnej polityki i podejścia regulacyjnego na poziomie krajowym, które zapewnia skuteczną równowagę między trzema filarami integracji, integralności i stabilności. Technologia ma ogromny potencjał pozytywnego wpływu na integrację finansową. W rozdziale omówiono różne rodzaje RegTech i FinTech oraz ich rozwój w kontrolowanych środowiskach, takich jak piaskownice regulacyjne. | Jednostka 2: Pomiar włączenia finansowego Wpływ włączenia finansowego jest znacznie ograniczony w przypadku braku ram mierzących włączenie finansowe. Ta jednostka jest bardzo krytyczna, ponieważ opisuje rolę jakości danych w opracowywaniu polityk integracji finansowej oraz wskaźników, które pomagają mierzyć integrację finansową. Omówiono w nim szczegółowo zarówno dane dotyczące popytu, jak i podaży, dane jakościowe i ilościowe oraz wykorzystanie danych na poziomie globalnym i krajowym oraz sposób, w jaki przyczyniają się one do kształtowania polityki i prowadzą do opartego na wynikach monitorowania i oceny włączenia finansowego. Jest to zasadniczy element każdej krajowej strategii integracji finansowej. | Jednostka 3: Cyfrowe usługi finansowe Rola cyfrowych usług finansowych w promowaniu włączenia finansowego jest znacząca i nieuniknione jest, że wszystkie zainteresowane strony integracji finansowej wybiorą w przyszłości drogę cyfrową. Ostatnia część tego kursu skupia się zatem na tym, jak medium cyfrowe jest istotne dla dyskusji w poprzednich rozdziałach. Rozdział rozpoczyna się od podstawowej terminologii, aby zapewnić uzgodnione zrozumienie. Udostępnia międzynarodowe przykłady, aby pokazać potencjał DFS. Podkreśla ekosystem DFS i jego interesariuszy oraz podkreśla aspekty regulacyjne, które są wymagane do zapewnienia skoordynowanego podejścia wśród różnych interesariuszy ekosystemu DFS. | Część 4: Wzmocnienie pozycji konsumentów i postępowanie na rynku Ta jednostka skupia się na drugim końcu kontinuum – konsumentach. Włączenie finansowe zapewnia, że wielu początkujących użytkowników końcowych dołącza do formalnego systemu finansowego, dlatego ważne jest, aby byli oni wykształceni, aby mogli jak najlepiej korzystać z usług i być chronieni. Jednostka ta pomoże rozwinąć jasne zrozumienie problemów i dobrych praktyk w zakresie upodmiotowienia konsumentów oraz pomoże rozwinąć umiejętności umożliwiające projektowanie, ulepszanie, przeglądanie polityk regulacyjnych i/lub instytucjonalnych związanych z postępowaniem na rynku i praktykami nadzoru. |
Jednostka 5: Finanse MMSP Promowanie MMŚP stanowi kanał pomocy ludziom z populacji o niższych dochodach w zwiększaniu dochodów, byciu aktywnym finansowo i włączonym. Biorąc pod uwagę znaczący wkład MMŚP we wzmacnianie integracji finansowej, jednostka ta zapewnia uczestnikom zrozumienie problemów związanych z dostępem MMŚP do finansowania oraz możliwych rozwiązań regulacyjnych. Omawia debatę na temat definiowania MMŚP w kontekście krajowym, potrzebę różnorodności produktów oraz elementy wspierającej infrastruktury finansowej w celu zwiększenia dostępu MMŚP do finansowania. Biorąc pod uwagę kluczową rolę kobiet w MMŚP, przedstawia przykłady krajów, które osiągnęły doskonałe wyniki w inicjatywach MMŚP kierowanych przez kobiety. | Część 6: Mikrokredyt, mikro oszczędności i mikroasekuracja Rozdział 6 przedstawia alternatywne produkty i polityki integracji finansowej, które odgrywają główną rolę w zapewnianiu dostępu do finansowania ludności o niskich dochodach. Odpowiednia mieszanka produktów finansowych jest kluczem do efektywnej integracji finansowej, dlatego jednostka przedstawia produkty mikrofinansowe: mikrooszczędności, mikrokredyty i mikroubezpieczenia. Jednostka koncentruje się na potrzebie skutecznych, przystępnych cenowo, różnorodnych produktów i usług, aby osoby o niskich dochodach mogły z nich jak najwięcej skorzystać. W rozdziale omówiono również przepisy, które kierują tymi alternatywnymi produktami i kanałami dostaw. | Rozdział 7: Krajowe Strategie Integracji Finansowej Istnieją empiryczne dowody na to, że włączenie finansowe jest wyższe w krajach, które mają udokumentowaną strategię włączenia finansowego. Ta sekcja przedstawia potrzebę strategii włączenia finansowego, aby zaprojektować kompleksowe i skoordynowane podejście, które łączy kontinuum włączenia finansowego opisane w poprzednich rozdziałach – od regulatorów finansowych po konsumentów. Przedstawia przewodnik krok po kroku dotyczący opracowywania strategii, w tym sposób monitorowania wdrażania i poczynionych postępów. |
*Temat do zmiany
Sugestie i zalecenia
Podczas gdy Ty decydujesz o czasie i tempie nauki, chcielibyśmy dać Ci kilka wskazówek, jak najlepiej wykorzystać ten kurs:
Twój harmonogram: Przekażemy Ci harmonogram kursów, w tym dobrowolne i obowiązkowe terminy. Harmonogram kursu służy jako wskazówka dla Twojego osobistego planu nauki i pomoże Ci ukończyć program w określonych ramach czasowych.
Ćwiczenia: Mimo że ćwiczenia zawarte w skrypcie nie są obowiązkowe, zdecydowanie radzimy wykorzystać je jako okazję do sprawdzenia swojej wiedzy i przygotowania się do egzaminu końcowego.
Zadania: Dzięki zadaniom nauczysz się, jak zastosować wiedzę zdobytą podczas kursu. Ważne jest, abyś poświęcił czas na przeczytanie niezbędnych materiałów i rozwiązanie zadania.
Możliwości nawiązywania kontaktów: Skorzystaj z forum, aby przedstawić się rówieśnikom i rozpocząć ciekawe dyskusje.
Podejście szkoleniowe
Elastyczność naszych kursów daje możliwość podążania za własnym harmonogramem i łączenia codziennej pracy z rozwojem zawodowym.
Oferowana wysoka jakość natychmiast poprawi Twoją codzienną pracę, a także wydajność Twojej instytucji.
Materiał treningowy
Wykłady wideo | Testy online | Czytanie materiałów |
| Każda jednostka kończy się testem online składającym się z zestawu 10-15 pytań wielokrotnego wyboru. Dopiero po pomyślnym ukończeniu testu online uzyskasz dostęp do następnej jednostki. | Skrypt PDF jest dla większości naszych kursów głównym materiałem do nauki. Ten materiał do czytania zawiera podstawowe pojęcia i zasady mające zastosowanie do przedmiotu każdej jednostki. |
Zadania | Forum dyskusyjne | |
Kluczem do udanej nauki jest natychmiastowe wykorzystanie nowo nabytej wiedzy i przeniesienie teorii do praktyki. Dlatego nasze kursy online są uzupełniane obowiązkowymi zadaniami. | Forum dyskusyjne kursu umożliwia interakcję między uczestnikami a trenerami oraz ułatwia wymianę doświadczeń, a także możliwość zadawania pytań lub uzyskania wyjaśnień. |
Egzamin końcowy
Zdanie egzaminu końcowego jest warunkiem uzyskania certyfikatu.
- Lokalizacja: Egzamin końcowy odbywa się online
- Czas trwania: Egzamin końcowy trwa 2 godziny.
- Koszty: Za drugą i trzecią próbę maturalną zostanie naliczona dodatkowa opłata za egzamin końcowy
- Certyfikat: Twój certyfikat cyfrowy będzie dostępny po zdaniu egzaminu końcowego.
Jeśli nie chcesz przystąpić do egzaminu końcowego, po ukończeniu kursu otrzymasz potwierdzenie uczestnictwa w kursie.