Master of Arts in Digital Humanities
Linnaeus University
Klucz informacyjny
Lokalizacja kampusu
Växjö, Szwecja
Języki
Język angielski
Forma badania
Nauka na odległość
Czas trwania
2 years
Tempo
Pełny etat
Czesne
SEK 268 900 *
Termin składania wniosków
Poproś o informacje
Najwcześniejsza data rozpoczęcia
03 Sep 2024
* czesne dla studentów spoza UE / EES / Szwajcarii: 272,700 SEK
Sesja studencka
Przeprowadzka do nowego kraju, rozpoczęcie studiów i nowego życia to duży krok. Na szczęście dla Ciebie, nasi studenci już przez ten proces przeszli! Dlatego chcieliby zaprosić Cię na webinarium dla studentów przez studentów.
Wstęp
Interesuje Cię dziedzictwo kulturowe i cyfryzacja? Ludzkość cyfrowa to interdyscyplinarna dziedzina nauki, która stanowi pomost między sztuką i naukami humanistycznymi a technologią informacyjną. Ponadto wykracza poza środowisko akademickie, głównie poprzez współpracę z sektorem dziedzictwa kulturowego.
Ten dwuletni program magisterski z humanistyki cyfrowej jest odpowiedni, jeśli chcesz pracować z technologią w celu opracowywania kreatywnych rozwiązań w szeregu obszarów zastosowań humanistycznych w instytucjach dziedzictwa kulturowego, agencjach publicznych, organizacjach międzynarodowych i firmach prywatnych.
Program ma na celu zbudowanie ogólnej umiejętności rozumienia i stosowania metod cyfrowych. Dowiesz się również, jak tworzyć aplikacje i znajdować praktyczne rozwiązania w miejscach pracy, stosując podejście interdyscyplinarne i współpracę międzysektorową.
Ten program magisterski z zakresu humanistyki cyfrowej jest ściśle powiązany z badaniami na Linnaeus University , jego Digital Humanities Initiative, a także z instytutem połączonym z dużą liczbą międzynarodowych uniwersytetów za pośrednictwem organizacji iSchools.
To jest Linnaeus University
Linnaeus University to nowoczesny, międzynarodowy uniwersytet nazwany na cześć Carla Linnaeusa - światowej sławy szwedzkiego naukowca, który urodził się w regionie Småland, w którym znajduje się uniwersytet. Więcej faktów o Linnaeus University :
- Założona w 2010 roku w wyniku połączenia Uniwersytetu Kalmar i Uniwersytetu Växjö;
- Znajduje się w Kalmar i Vaxjo;
- 44 000 zapisanych studentów;
- 2000 zapisanych studentów zagranicznych;
- 6. największa uczelnia w Szwecji pod względem liczby studentów;
- 780 uczelni partnerskich w ponad 80 krajach;
- Studia 100-stopniowe na poziomie I stopnia, w tym 8 w języku angielskim;
- Studia 80-stopniowe na poziomie II stopnia, w tym 35 w języku angielskim.
Kariera
Program przygotowuje Cię do pracy w sektorze publicznym i prywatnym. Twoje przyszłe miejsce pracy może znajdować się w muzeum, bibliotece, archiwum i innych częściach sektora publicznego, gdzie możesz pracować nad digitalizacją kultury, sztuki i dziedzictwa kulturowego. Możesz też pracować w firmach dostarczających tym instytucjom oprogramowanie, np. Aplikacje przewodników. Dodatkowo tytuł magistra stanowi podstawę dla studiów doktoranckich.
Stopień
Master of Arts (120 punktów)
Główny kierunek studiów: Humanistyka cyfrowa
Mistrz roczny
Istnieje możliwość sfinalizowania programu po roku (stopień 60 punktów) poprzez wybór studiów magisterskich z 15 punktami w semestrze 2.
Studenci, którzy ukończyli rok studiów i spełniają wymagania tytułu magistra (60 punktów), mogą uzyskać stopień: Master of Arts, kierunek: humanistyka cyfrowa.
Kształcenie na odległość
Całe nauczanie odbywa się na platformie edukacyjnej, a materiały są dostępne przez całą dobę, oferując uczniom dużą elastyczność. Na terenie kampusu nie ma obowiązkowych spotkań.
Omówienie programu
Semestr 1: Zapewnia wprowadzenie do i dogłębne badania humanistyki cyfrowej, teorii krytycznej i transformacji cyfrowej oraz cyfrowych metod badawczych dla humanistyki.
Semestr 2: stanowi wprowadzenie do zawiłości związanych z digitalizacją dziedzictwa kulturowego, w tym zagadnień związanych z etyką, polityką i politykami w świecie cyfrowym, a także technologii interakcji z dziedzictwem kulturowym i innymi danymi z badań humanistycznych oraz łączeniem danych w sieć semantyczna.
Semestr 3: Oferowane są przedmioty do wyboru, z których student wybiera w porozumieniu z doradcami programowymi, aby uzyskać stopień, który ma spójną całość na wybrany temat (np. Humanistyka cyfrowa i biblioteka i informacja naukowa, humanistyka cyfrowa i historia, cyfrowy humanistyka i transformacja cyfrowa, humanistyka cyfrowa i metody intensywnie przetwarzające dane itp.).
Temat ten należy również dostosować do tematu pracy końcowej.
Semestr 4: Projekt dyplomowy z 30 punktami ECTS. Studenci są odpowiedzialni za znalezienie instytucji lub firmy prywatnej do pracy dyplomowej w dowolnym miejscu na świecie, w porozumieniu z nauczycielami programu. Wszelkie koszty związane z podróżą do iz miejsca pracy pokrywa student.
Kursy obowiązkowe i do wyboru
Pierwsze cztery kursy składają się na program nauczania w pierwszym semestrze.
1 rok
- Wprowadzenie do humanistyki cyfrowej, 7,5 punktów
- Metody badań humanistyki cyfrowej, 7,5 pkt
- Teoria krytyczna i transformacja cyfrowa, 7,5 punktów
- Programowanie dla humanistyki cyfrowej, 7,5 punktów
- Interaktywne technologie dla humanistyki cyfrowej, 7,5 punktów
- Digitalizacja dziedzictwa kulturowego, 7,5 punktów
Po tych pierwszych sześciu kursach student, który kończy roczne studia magisterskie (60 punktów), musi zdać egzamin
- Projekt dyplomowy z zakresu humanistyki cyfrowej - pierwszy rok studiów magisterskich, 15 punktów
Student, który zdecyduje się na dwuletnie studia magisterskie (120 punktów), musi ukończyć dwa następujące kursy:
- Powiązane struktury danych i informacji, 7,5 punktów
- Etyka informacji, polityka i polityka w świecie cyfrowym, 7,5 punktów
Rok 2
Obieralne (30 kredytów) + praca magisterska (30 kredytów)
Do wyboru, które gwarantują miejsce dla studentów DH Master, są:
- Edycja i transkrypcja tekstów premodernistycznych: narzędzia cyfrowe, metody i zasoby (kredyty 7,5) (z Lund University)
- Media cyfrowe i metody pobierania próbek i analizy, 7,5 punktów
- Cyfrowa historia, 7,5 kredytów
- Cyfrowa archeologia, 7,5 kredytów
- Film, archiwum i kultura cyfrowa, 7,5 kredytów
- Film jako narzędzie badawcze, 7,5 punktów
- Wizualizacja informacji w praktyce, 5 punktów
- Namacalne interfejsy użytkownika, 7,5 kredytów
- Network Society and Internet Cultures, 7,5 punktów
Lista zajęć do wyboru jest stale aktualizowana.
Dystans
Studia na odległość dają inne możliwości niż nauczanie w kampusie. Oznacza to, że w dużej mierze będziesz mógł samodzielnie zaplanować swoje studia, zarówno pod względem czasu, jak i miejsca.
Należy jednak pamiętać, że większość kształcenia na odległość obejmuje szereg obowiązkowych wykładów cyfrowych i seminariów cyfrowych w dni powszednie. Niektóre kształcenie na odległość obejmuje również obowiązkowe spotkania, na które trzeba będzie udać się do Växjö lub Kalmar.
Istnieje wiele różnych sposobów, aby być studentem na odległość, a ich wspólnym mianownikiem jest to, że duża część pracy związanej z nauką jest wykonywana w Internecie. Komunikujesz się z nauczycielem i innymi studentami za pomocą platformy edukacyjnej z forami dyskusyjnymi, pracą grupową, nagranymi wykładami lub spotkaniami wideo za pomocą kamery internetowej.
Wymagania wstępne
Ogólne wymagania wstępne na studia drugiego stopnia i szczegółowe wymagania wstępne:
- Co najmniej 90 punktów, w tym niezależna praca obejmująca co najmniej 15 punktów ze sztuką i naukami humanistycznymi lub naukami społecznymi jako głównym kierunkiem studiów lub informatyką, informatyką, informatyką lub pokrewną dyscypliną;
- Angielski B / angielski 6.
Możliwości związane z karierą
Program przygotowuje do pracy w sektorze publicznym i prywatnym. Twoje przyszłe miejsce pracy może być w muzeum, bibliotece, archiwum lub w innych częściach sektora publicznego, gdzie możesz pracować z digitalizacją kultury, sztuki i dziedzictwa kulturowego. Można też pracować w firmach dostarczających tym instytucjom oprogramowanie, na przykład aplikacje przewodników. Dodatkowo, stopień Master of Arts stanowi fundament dla studiów doktoranckich.
Program
Program ma na celu zbudowanie ogólnej umiejętności rozumienia i stosowania metod cyfrowych. Dowiesz się również, jak tworzyć aplikacje i znajdować praktyczne rozwiązania w miejscach pracy, stosując podejście interdyscyplinarne i współpracę międzysektorową.
Ten program studiów magisterskich z zakresu humanistyki cyfrowej jest ściśle powiązany z badaniami w Linnaeus University , jego Digital Humanities Initiative, a także z instytutem połączonym z dużą liczbą międzynarodowych uniwersytetów za pośrednictwem organizacji iSchools.
Mistrz roczny
Istnieje możliwość sfinalizowania programu po roku (stopień 60 punktów) poprzez wybór pisania 15-punktowego kursu magisterskiego w semestrze 2.
Studenci, którzy ukończyli rok studiów i spełniają wymagania tytułu magistra (60 punktów), mogą uzyskać tytuł: Master of Arts, kierunek: Humanistyka cyfrowa.
Kształcenie na odległość
Całe nauczanie odbywa się na platformie edukacyjnej, a materiały są dostępne przez całą dobę, oferując studentom dużą elastyczność. Na kampusie nie ma obowiązkowych spotkań.
Przegląd programu
Semestr 1: Zapewnia wprowadzenie i dogłębne studia z zakresu humanistyki cyfrowej, teorii krytycznej i transformacji cyfrowej oraz cyfrowych metod badawczych dla nauk humanistycznych.
Semestr 2: Wprowadzenie do zawiłości związanych z digitalizacją dziedzictwa kulturowego, w tym zagadnień związanych z etyką, polityką i polityką w świecie cyfrowym, a także technologii interakcji z danymi z badań nad dziedzictwem kulturowym i innymi naukami humanistycznymi oraz łączenie danych w sieci semantycznej.
Semestr 3: Oferowane są przedmioty do wyboru, z których student wybiera w porozumieniu z doradcami programowymi w celu uzyskania dyplomu stanowiącego spójną całość na wybrany temat (np. Humanistyka i transformacja cyfrowa, Humanistyka cyfrowa i metody intensywnie korzystające z danych itp.).
Temat ten powinien być również powiązany z tematem pracy dyplomowej.
Semestr 4: Projekt dyplomowy z 30 punktami ECTS. Studenci są odpowiedzialni za znalezienie instytucji lub prywatnej firmy do projektu pracy dyplomowej w dowolnym miejscu na świecie, w porozumieniu z nauczycielami w programie. Wszelkie koszty związane z dojazdem do iz miejsca pracy pokrywa student.
Kursy obowiązkowe i fakultatywne
Pierwsze cztery kursy składają się na program pierwszego semestru.
1 rok
- Wprowadzenie do humanistyki cyfrowej, 7,5 punktów
- Cyfrowe metody badań humanistycznych, 7,5 punktów
- Teoria krytyczna i transformacja cyfrowa, 7,5 punktów
- Programowanie dla humanistyki cyfrowej, 7,5 punktów
- Technologie interaktywne dla humanistyki cyfrowej, 7,5 punktów
- Digitalizacja dziedzictwa kulturowego, 7,5 punktów
Po tych pierwszych sześciu kursach student, który podejmuje roczne studia magisterskie (60 punktów) musi przystąpić do
- Projekt dyplomowy z humanistyki cyfrowej – poziom magisterski pierwszego roku, 15 punktów
Student, który zdecyduje się na dwuletnie studia magisterskie (120 punktów) musi odbyć następujące dwa kursy:
- Połączone struktury danych i informacji, 7,5 punktów
- Etyka, polityka i polityka informacyjna w cyfrowym świecie, 7,5 punktów
Rok 2
Obieralne (30 punktów) + praca magisterska (30 punktów)
Przedmiotami obieralnymi gwarantującymi miejsce dla studentów DH Master są:
- Edycja i transkrypcja tekstów przednowoczesnych: narzędzia cyfrowe, metody i zasoby (kredyty 7,5) (z Uniwersytetem w Lund)
- Media cyfrowe i metody pobierania próbek i analizy, kredyty 7,5
- Historia cyfrowa, 7,5 kredytów
- Archeologia cyfrowa, kredyty 7,5
- Film, archiwa i kultura cyfrowa, 7,5 punktów
- Film jako narzędzie badawcze, 7,5 punktów
- Wizualizacja informacji w praktyce, 5 punktów
- Namacalne interfejsy użytkownika, 7,5 punktów
- Społeczeństwo sieciowe i kultury internetowe, 7,5 punktów
Lista przedmiotów do wyboru jest na bieżąco aktualizowana.
Dystans
Studiowanie na odległość daje inne możliwości niż nauczanie na terenie kampusu. Oznacza to, że w dużej mierze będziesz mógł sam zaplanować studia, zarówno pod względem czasu, jak i miejsca.
Należy jednak pamiętać, że większość kształcenia na odległość obejmuje szereg obowiązkowych cyfrowych wykładów i seminariów cyfrowych w dni powszednie. Niektóre kształcenie na odległość obejmuje również obowiązkowe spotkania, na które trzeba będzie dojechać do Växjö lub Kalmar.
Istnieje wiele różnych sposobów bycia studentem na odległość, a wspólnym mianownikiem jest to, że duża część Twojej pracy naukowej odbywa się w Internecie. Komunikujesz się z nauczycielem i innymi uczniami za pomocą platformy edukacyjnej z forami dyskusyjnymi, pracą w grupach, nagranymi wykładami lub spotkaniami wideo za pomocą kamery internetowej.