Master of Arts in Development Studies

Informacje ogólne

Opis programu

Ma na celu profesjonalizację tych, którzy już pracują nad rozwojem lub innych, dla których program e-learningowy wydaje się bardziej odpowiedni. Oferuje solidną bazę akademicką w zakresie studiów rozwojowych.

Studenci poznają istotne teorie, które są niezbędne do krytycznej refleksji nad aktualnymi praktykami w dziedzinie pomocy rozwojowej. Praktyczne kompetencje są rozwijane dzięki kursom takim jak planowanie projektów, monitorowanie i ocena. Akademickie kompetencje w zakresie metod badawczych i umiejętności pisania umożliwiają kontynuację kariery naukowej.

Wywodząc się z różnorodności studentów, szczególna wartość programu polega na możliwości dosłownej oceny zagadnień międzynarodowych poprzez wirtualne wspólne uczenie się ze studentami z całego świata.

Wstęp

Wymagania

  • Licencjat z nauk społecznych, humanistycznych lub innych pokrewnych dziedzin
  • Test znajomości języka angielskiego (np. TOEFL) lub tytuł licencjata w języku angielskim
  • Doświadczenie we współpracy rozwojowej

Ramy czasowe

  • 6 semestrów (120 punktów kredytowych)
  • Spożycie tylko w semestrze letnim
  • Tylko moduły e-learningowe
  • Aplikacja od października 2020 do lutego 2021
  • Kursy rozpoczną się w marcu 2021 roku
  • Język angielski

Czesne

  • 1999, - EUR za semestr
  • Studenci, którzy zarejestrują się na 2021, zapłacą tylko 999 za pierwsze dwa semestry

Podanie

Formalne zgłoszenie rozpoczyna się w październiku 2020 r. Jeśli jesteś zainteresowany, napisz do dr Jill Philine Blau.

Zadowolony

  • Teorie rozwoju
  • Rozwój przemysłu i dziedzictwo
  • Rozwój ekonomii
  • Analiza ubóstwa i ochrona socjalna
  • Zdrowie publiczne w krajach rozwijających się
  • Religia i rozwój
  • Badania nad pokojem i konfliktami
  • Metody empirycznych badań społecznych (jakościowe i ilościowe)
  • Pisanie akademickie i umiejętności prezentacji
  • Rozwój kariery
  • Planowanie, zarządzanie i ocena projektów rozwojowych
  • Zarządzanie katastrofami i reagowanie na nie
  • Polityka zrównoważonego rozwoju, osłabiania wzrostu i zasobów
  • Globalizacja i globalne zarządzanie
  • Migracja i rozwój
  • Intersekcjonalność płci i rozwój
  • Użytkowanie gruntów, prawa do gruntów i rozwój
  • Monitorowanie i ocena
  • Praca magisterska zorientowana na badania

Możliwa jest specjalizacja w obszarze koncentracji.

Wykładowcy

Dr. Kwaku Arhin-Sam - dyrektor | Friedensau Institute for Evaluation

Kwaku Arhin-Sam jest badaczem ze stopniem doktora i interesuje się oceną interwencji, międzynarodową migracją i zarządzaniem migracjami, integracją i polityką przynależności. Obecnie kieruje Friedensau Institute for Evaluation i postrzega siebie jako pomost między naukowcami a praktyką. Uczył, badał i pracował w Ghanie, Niemczech, Nigerii, Haiti, Ukrainie, Albanii i Tajlandii.

Pracował jako konsultant ds. Polityki / ekspertów dla Niemieckiej Rady Stosunków Zagranicznych (DGAP), Mercator Dialogue on Migration and Asylum (MEDAM) oraz Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ). Od 2012 roku Kwaku pracował jako zewnętrzny ewaluator projektów / programów dla kilku organizacji, w tym Adwentystycznej Agencji Rozwoju i Pomocy (ADRA) oraz UNHCR, Agencji ONZ ds. Uchodźców. Jest absolwentem Friedensau Adventist University Friedensau, a od 2013 r. Jest gościnnym wykładowcą w Friedensau. Kwaku jest Afropolitem i członkiem African Studies Association of Africa oraz Africa-Europe Group for Interdisciplinary Studies (AEGIS).

Dr Jill Philine Blau - wykładowca / badacz | Szkoła Nauk Społecznych

Jill Philine Blau jest naukowcem z tytułem doktora nauk o rozwoju i koordynuje program studiów magisterskich. Uczyła i prowadziła badania w Niemczech, Ghanie i Etiopii. Jej badania koncentrują się głównie na styku feminizmu, pasterstwa i naturalnych wspólnot. W ramach tego programu uczy również spuścizny przemysłu pomocowego, a także kursów opartych na umiejętnościach, takich jak pisanie akademickie, retoryka i partycypacyjne planowanie projektów. Przed powrotem do badań była kierownikiem Wydziału ds. Polityki Międzynarodowej w Fundacji Heinrich-Böll, a także w Radzie Powierniczej OWEN eV i Niemieckiej Radzie Bezpieczeństwa Kobiet. Swoją karierę w dziale rozwoju rozpoczęła od pracy w GIZ i Federalnym Ministerstwie Współpracy Gospodarczej i Rozwoju.

Prof. dr Daniel Bendix - Profesor Globalnego Rozwoju | Szkoła Nauk Społecznych

Daniel Bendix jest profesorem ds. Rozwoju globalnego. Wcześniej nauczał i prowadził badania w Berlinie, Manchesterze, Jenie i Kassel. Jego badania koncentrują się na potędze kolonialnej w polityce rozwojowej, polityce zdrowia reprodukcyjnego i populacji, post-rozwoju na północy oraz transnarodowym aktywizmie przeciwko deportacjom i zawłaszczaniu ziemi. W ramach tego programu magisterskiego wykłada między innymi teorię rozwoju i zdrowie publiczne. Jest członkiem sieci Afrique-Europe-Interact oraz Glokal, berlińskiego stowarzyszenia zajmującego się edukacją postkolonialną.

Prof. Dr. rer. pol. Ulrike Schultz - profesor socjologii i ekonomii rozwoju | Szkoła Nauk Społecznych Dyrektor Programowy Magister Międzynarodowe Nauk Społecznych (Studia Rozwojowe) Prodziekan | Szkoła Nauk Społecznych

Ulrike Schultz jest profesorem socjologii rozwoju i kierownikiem stacjonarnych studiów rozwojowych w Friedensau. Przed przyjazdem do Friedensau uczyła w Berlinie, Bochum i Chartumie. Jej główne obszary badawcze to migracja, uchodźcy i studia nad mobilnością oraz płeć i intersekcjonalność. W swoim obecnym projekcie badawczym przygląda się przynależności i obywatelstwu w kontekście migracji w obu Sudanach. Jej zainteresowania regionalne koncentrują się na Afryce Północno-Wschodniej i Afryce Wschodniej. Jej życie naukowe szczególnie interesuje się współpracą z uniwersytetami z tzw. Globalnego Południa. Prowadziła warsztaty i szkoły letnie w Sudanie, Ghanie, Nigerii i Birmie. W ramach tego programu magisterskiego odpowiada za kursy płci i migracji, moduł ochrony socjalnej i uczy metod jakościowych, co jest kolejną pasją w jej karierze akademickiej.

Prof. Dr Thomas Spiegler - profesor socjologii i empirycznych badań społecznych | Dziekan Szkoły Nauk Społecznych | Szkoła Nauk Społecznych

Thomas Spiegler jest profesorem socjologii i metod badań społecznych (oraz dziekanem Wydziału Nauk Społecznych) na Friedensau Adventist University . Jego głównym obszarem badawczym jest socjologia edukacji ze szczególnym uwzględnieniem nierówności edukacyjnych. W tym programie magisterskim uczy metod badań społecznych i statystyki. Jedną z jego pasji jest jak najłatwiejsze wyjaśnienie statystyk. Właśnie opublikował nowy podręcznik na ten temat w języku niemieckim i ma nadzieję, że wkrótce będzie pracował nad bardziej globalną wersją w języku angielskim.

Magister Annette Witherspoon - wykładowca międzynarodowych nauk społecznych

Saijue Annette Witherspoon jest doktorantem w dziedzinie socjologii rozwoju. Uczyła, prowadziła badania i pracowała w Niemczech, Liberii, Mali, Burkina Faso i na Madagaskarze. Jej obecne badania analizują relacje władzy w rolniczych łańcuchach wartości i są częścią większego, transdyscyplinarnego projektu zrównoważonego użytkowania gruntów, którego gospodarzem jest Uniwersytet w Getyndze w Niemczech. Pani Witherspoon przez całą swoją karierę pozostawała na pograniczu badań i praktyki.

Miała okazję współpracować z Adventist Development and Relief Agency (ADRA) i Mercy Corps w obszarach programowania, monitorowania projektów, oceny i zgodności, koordynacji reagowania kryzysowego i szybkich działań badawczych podczas wybuchu epidemii wirusa Ebola w 2014 roku. Pani Witherspoon jest tlenkiem glinu Friedensau Adventist University i od 2014 r. Jest gościnnym wykładowcą w programie studiów magisterskich. Prowadzi seminaria i warsztaty na kursach partycypacyjnego planowania projektów i zdrowia publicznego.

Ostatnia aktualizacja Sie 2020

Stypendium Keystone

Dowiedz się, jakie możliwości daje Ci nasze stypendium

Informacje o uczelni

Friedensau has been a place of education since 1899. On 19 November 1899 the institute that preceded the university, the “Industry and Mission School”, commenced operations with just seven pupils in v ... Czytaj więcej

Friedensau has been a place of education since 1899. On 19 November 1899 the institute that preceded the university, the “Industry and Mission School”, commenced operations with just seven pupils in very basic conditions. The school was housed in an old mill on the Ihle river, mentioned for the first time in 1306. Pokaż mniej