Magister w nauce dorosłych i zmianach globalnych
Linköping University
Klucz informacyjny
Lokalizacja kampusu
Linköping, Szwecja
Języki
Język angielski
Forma badania
Nauka na odległość
Czas trwania
1 Rok
Tempo
Niepełny etat
Czesne
SEK 94 600 / per year
Termin składania wniosków
Poproś o informacje
Najwcześniejsza data rozpoczęcia
Aug 2024
Wstęp
Rządy na całym świecie zachęcają obywateli do szkolenia i kształcenia się, aby zachować konkurencyjność w połączonym świecie. Krytyczne dyskursy na temat globalizacji wymagają umiejętności uczenia się w sytuacjach, w których występują ogromne podziały kulturowe i geograficzne. Nasz program jest przeznaczony dla tych, którzy chcą zrozumieć uczenie się dorosłych w ramach globalnych zmian w unikalnym cyfrowym formacie uczenia się, który zdobył międzynarodowe uznanie.
Nauka online i praca magisterska
Ten program magisterski zwiększa zdolność uczniów do pracy w globalizującym się świecie i kwestionowania tradycyjnych perspektyw globalizacji. Nasz program to równorzędna współpraca z University of British Columbia w Vancouver w Kanadzie oraz University of the Western Cape w Cape Town w RPA. Wszystkie działania w ramach kursu będą odbywać się w ramach cyfrowej platformy edukacyjnej, na której będziesz uczyć się razem ze studentami z uczestniczących uniwersytetów na globalnej klasie, dzięki czemu program będzie naprawdę międzynarodowy. Kursy obejmują takie tematy, jak umiejscowienie się w globalnym uczeniu się, uczenie się dorosłych: konteksty i perspektywy, globalne/lokalne uczenie się oraz badania nad zrozumieniem.
Nasi absolwenci są w stanie uczyć się i nauczać na całym świecie, korzystać z globalnych technologii łączności, rozumieć społeczeństwa oparte na wiedzy i ich implikacje dla uczenia się, rozumieć dyskursy globalizacyjne, rozwijać wrażliwość i wrażliwość kulturową oraz rozwijać perspektywę równości w uczeniu się i przekształcaniu własnych praktyk zawodowych. Mogą też kontynuować karierę naukową w kolejnych projektach.
Program zdobył nagrodę Curriculum Innovation Award 2005, przyznawaną przez Komisję Profesorów Edukacji Dorosłych Amerykańskiego Stowarzyszenia Edukacji Dorosłych i Kształcenia Ustawicznego, a także nagrodę e-Learning Excellence Award (2015) na 14 Europejskiej Konferencji na temat E-learningu, która odbyła się w Hertfordshire Uniwersytet, Wielka Brytania.
Wybór będzie oparty na ocenach akademickich i liście intencyjnym. Wnioskodawca powinien złożyć list intencyjny napisany w języku angielskim, wyjaśniający, dlaczego chce studiować ten program (około 1000 słów). Pismo powinno zawierać streszczenie eseju/projektu licencjackiego oraz opis studiów akademickich i doświadczenia zawodowego związanego z uczeniem się dorosłych.
Rekrutacja
Program
Program obejmuje osiem modułów kursu, z których każdy zawiera 7,5 punktów kredytowych. Moduł wprowadzający dotyczy integracji kursu i prowadzi do opracowania koperty zdolności, która trwa przez dwa lata. Cztery moduły koncentrują się na różnych tematach lub „perspektywach”, zaprojektowanych tak, aby miały zastosowanie do studentów z zainteresowaniami lub doświadczeniem w dowolnym kontekście. Jeden moduł koncentruje się na metodach badawczych, po którym następuje projekt badawczy na tych uniwersytetach, na których jest to wymagane do uzyskania tytułu magistra. Jeśli nie ma to zastosowania, projekt badawczy zostaje zastąpiony lokalnymi kursami fakultatywnymi, odpowiednimi dla programu.
Nazwę i kolejność modułów kursu w programie przedstawiono poniżej:
- Umiejscowienie się w Global Learning, część 1, 4,5 ECTS
- Uczenie się dorosłych: perspektywy i konteksty, 7, 5 ECTS
- Praca i nauka, 7,5 ECTS
- Wspieranie uczenia się w praktyce, 7, 5 ECTS
- Zrozumienie badań, 7,5 ECTS
- Uczenie się globalne/lokalne, 7, 5 ECTS
- Umiejscowienie się w globalnym uczeniu się, część II, 3 ECTS
- Badanie uczenia się dorosłych: praca projektowa, 15 ECTS
Treść, tryby prezentacji, cele nauczania i egzamin dla każdego modułu kursu są opisane bardziej szczegółowo w oddzielnych konspektach kursu.
Wynik programu
Celem jest zapewnienie wysokiej jakości magistra w zakresie uczenia się dorosłych, który zarówno w treści, jak i procesie daje studentom wgląd w globalizację i współpracę międzykulturową. Program powinien również zwiększyć zrozumienie różnych kontekstów i zapewnić doświadczenie w pracy w różnych trybach studiów.
Cel
Wiedza i zrozumienie
- zachęcanie do zrozumienia podobieństw i różnic w różnych kontekstach kształcenia dorosłych
- zrozumienie społeczeństw opartych na wiedzy i implikacji dla uczenia się
- rozwijanie rozumienia dyskursów globalizacji
- docenić historyczny kontekst obecnych wydarzeń i powiązać je z własnymi miejscami praktyki
- kwestionowanie ortodoksji w teorii i praktyce kształcenia dorosłych
Umiejętności i zdolności
- nauczenie się globalnego wykorzystania technologii nauczania i uczenia się
- nauczyć się jak uczyć się i pracować globalnie
Wartości i postawy
- rozwijanie wrażliwości i delikatności kulturowej
- przyjęcie wieloaspektowej perspektywy równościowej we wszystkich kwestiach związanych z uczeniem się
- zaangażowanie się w zmianę własnej praktyki zawodowej
- tworzenie sieci relacji między krajami i pomoc w tworzeniu globalnej społeczności praktyków kształcenia dorosłych
Opłata za program
Możliwości związane z karierą
Po egzaminie końcowym będziesz miał teoretyczną wiedzę na temat globalizacji i jej skutków w różnych miejscach. To wiedza, która jest potrzebna, gdy pracuje się w różnych formalnych i nieformalnych organizacjach zajmujących się uczeniem się dorosłych.
Absolwenci programu będą mogli: uczyć się i nauczać globalnie, korzystać z globalnych technologii łączących, rozumieć społeczeństwa oparte na wiedzy i ich implikacje dla uczenia się, rozumieć dyskursy globalizacji, rozwijać wrażliwość i wrażliwość kulturową oraz rozwijać perspektywę równościową dla uczenia się i ponownego kształtowania własnych praktyk zawodowych.
Studenci mogą również kontynuować swoją karierę naukową w kolejnych projektach.