Magister studiów z zakresu mediów i komunikacji: kultura, media współpracy i branże twórcze
Malmö University
Klucz informacyjny
Lokalizacja kampusu
Malmö, Szwecja
Języki
Język angielski
Forma badania
Nauka na odległość
Czas trwania
1 - 2 Rok
Tempo
Pełny etat
Czesne
SEK 130 000 / per year *
Termin składania wniosków
Poproś o informacje
Najwcześniejsza data rozpoczęcia
02 Sep 2024
* Pełne czesne: 130000 SEK // dwa lata: 330000 SEK
Wstęp
Dziedzina mediów nieustannie się zmienia. W ciągu ostatniej dekady nastąpiły gwałtowne zmiany i wyłonił się nowy krajobraz medialny, który na zawsze przekształcił nie tylko konsumentów, ale także twórców i dystrybutorów mediów. Dzisiejsze media cyfrowe charakteryzują się uczestnictwem i współpracą; media są w pełni oparte na współpracy zarówno pod względem produkcji, jak i konsumpcji, i to właśnie oznacza termin "media oparte na współpracy".
Dwuletni program studiów magisterskich w dziedzinie mediów i komunikacji zapewnia zaawansowaną wiedzę na temat mediów cyfrowych poprzez praktyczne podejście w tej dziedzinie. Będziesz pracować kreatywnie i odkrywczo z różnymi rodzajami mediów, jednocześnie ucząc się oceniać je z krytycznej perspektywy.
Unikalne podejście pedagogiczne
Program, który jest oparty na sieci i w pełnym wymiarze godzin, udostępnia edukację studentom na całym świecie i oferuje unikalne połączenie nauki na odległość i w kampusie. Seminaria są obowiązkowe i można wziąć w nich udział w Malmö lub online. Podejście to umożliwia studentom zagranicznym zapisanie się do programu bez konieczności przeprowadzki, co prowadzi do zróżnicowanego i międzykulturowego grona studentów, które zwiększa możliwości tworzenia międzynarodowych sieci i korzystania z międzynarodowych wykładowców.
Program jest prowadzony na platformie internetowej, za pośrednictwem której odbywa się komunikacja między studentami i wykładowcami oraz gdzie przesyłane są projekty studentów. Ponieważ głównym tematem programu są media oparte na współpracy, takie podejście pedagogiczne pozostawia miejsce na eksperymenty, a studenci są zachęcani do korzystania z mediów opartych na współpracy podczas procesu uczenia się.
Rekrutacja
Program
Czego się nauczysz
W trakcie programu rozwiniesz trzy podstawowe zestawy umiejętności: umiejętność analizowania mediów i ich strategicznego podejścia do mediów oraz ich wpływu na społeczeństwo; umiejętność pracy z mediami i komunikacji zarówno metodycznej, jak i systematycznej; oraz wiedzę wymaganą do tworzenia tekstów medialnych, zarówno indywidualnie, jak i wspólnie. W porównaniu do stopni licencjackich, ten zaawansowany program wyraźnie koncentruje się na rozwoju specjalistycznej wiedzy strategicznej, umiejętności kluczowej dla osób zamierzających kontynuować karierę zawodową w mediach i komunikacji. Podczas edukacji uzyskasz ponadto dogłębną wiedzę na temat funkcjonowania przemysłów kreatywnych.
Program jest opracowywany i prowadzony we współpracy z Media Evolution, klastrem medialnym skupiającym ponad 350 firm członkowskich z siedzibą w Malmö. Ułatwia to przenikanie świata akademickiego i zawodowego i pozwala studentom rozwijać umiejętności w obu obszarach przez całe studia. W trakcie programu będziesz miał okazję spotkać się z kilkoma międzynarodowymi wykładowcami gościnnymi z uniwersytetów na całym świecie, co dodatkowo zwiększy globalne znaczenie programu.
Pierwszy i drugi rok
Program ten rozpoczyna się od nowych studentów w każdym semestrze jesiennym. Pierwszy rok koncentruje się na badaniu kluczowych tematów w badaniach komunikacyjnych. Kursy pozwolą Ci również głębiej zrozumieć dzisiejsze branże kreatywne i możliwości mediów współpracujących. Rok kończy się napisaniem (rocznej, 15 punktów) pracy magisterskiej. Na drugim roku studiów istnieje możliwość odbycia kursu w formie stażu. Pogłębisz także wiedzę na temat aktywistycznego, strategicznego i przedsiębiorczego podejścia do mediów, a także zdobędziesz umiejętności prototypowania i wizualizacji. Program kończy się napisaniem drugiej pracy magisterskiej (15 punktów).
Organizacja
Celem programu jest znaczne poszerzenie wiedzy naukowej i umiejętności studentów w zakresie nauk o mediach i komunikacji. Program realizowany jest w ramach szerszego profilu badawczego Nowe media, sfery publiczne i formy ekspresji.
Zaprojektowany, aby zapewnić studentom umiejętności niezbędne do pracy w mediach i komunikacji, program przygotowuje uczestników do pracy w firmach, agencjach rządowych lub organizacjach, których głównym obszarem działalności są media i komunikacja i / lub zależą od mediów i komunikacji aby osiągnąć swoje cele. Program daje także studentom prawo do kontynuowania studiów w tej dziedzinie.
Program składa się ze 120 punktów. Jest to hybryda i nauczana jest w języku angielskim. Po ukończeniu kształcenia student powinien uzyskać co najmniej 60 punktów na kierunku Media i Komunikacja.
Zawartość
Jesień 2024 – semestr 1
- Studia nad mediami i komunikacją: kluczowe tematy w badaniach nad mediami i komunikacją (KK640B), 15 punktów, obowiązkowe
- Studia nad mediami i komunikacją: metody i metodologia badań (KK650A), 15 punktów, obowiązkowe
Wiosna 2025 – semestr 2
- Studia nad mediami i komunikacją: Zrozumienie branż kreatywnych (KK641C), 15 punktów, obowiązkowe
- Studia nad mediami i komunikacją: Media wspólne (KK642C), 15 punktów, obowiązkowe
Jesień 2025 – semestr 3
- Studia nad mediami i komunikacją: dane i społeczeństwo (KK654A), 15 punktów, obowiązkowe
- Staż - Refleksja nad własną praktyką (KK651A), 15 punktów, do wyboru
- Studia nad mediami i komunikacją: technologie cyfrowe, aktywizm i ruchy społeczne (KK652A), 15 punktów, do wyboru
Wiosna 2026 – semestr 4
- Studia dotyczące mediów i komunikacji: praca magisterska (dwuletnia) (KK653A), 30 punktów, obowiązkowa
Możliwości związane z karierą
Po ukończeniu studiów będziesz posiadał kwalifikacje niezbędne do pracy w mediach i komunikacji. Zestaw umiejętności i wiedza, które rozwijasz podczas studiów, są cenne dla szybko rozwijających się branż kreatywnych. Firmy, rząd i organizacje są innymi potencjalnymi pracodawcami, ponieważ stają się coraz bardziej zależne od komunikacji i mediów w swojej działalności. Ten program jest dla tych z Was, którzy chcą wziąć aktywny udział w rozwoju pola medialnego. Stanowi również podstawę do dalszych studiów podyplomowych.