Magister komunikacji dla rozwoju
Malmö University
Klucz informacyjny
Lokalizacja kampusu
Malmö, Szwecja
Języki
Język angielski
Forma badania
Nauka na odległość
Czas trwania
2 years
Tempo
Niepełny etat
Czesne
SEK 135 000 / per course *
Termin składania wniosków
Poproś o informacje
Najwcześniejsza data rozpoczęcia
02 Sep 2024
* pełne czesne
Wstęp
Komunikacja na rzecz rozwoju to interdyscyplinarna dziedzina nauki i praktyki, łącząca badania nad kulturą, komunikacją i rozwojem oraz integrująca je z praktycznymi pracami w terenie. Bada wykorzystanie komunikacji - zarówno jako narzędzia, jak i sposobu wyrażania procesów zmian społecznych - w kontekście globalizacji.
W tym programie, w którym forma nauki dąży do sprzyjania treści kursu, postęp leży w dynamicznym procesie grupowym, a także w samym programie zajęć. Multidyscyplinarny charakter przedmiotu oznacza, że ta sama treść powinna zapewniać pogłębioną wiedzę dla studentów z różnych środowisk. Jednym z głównych punktów tego pedagogicznego podejścia jest połączenie różnych doświadczeń. Różnorodność grupowa powinna umożliwić studentom pogłębienie wiedzy o ich specjalnościach, a także uzyskać wystarczający przegląd w oparciu o środowisko akademickie i praktyczne doświadczenia innych studentów. Pozwoli to im na pracę zarówno interdyscyplinarną, jak i międzykulturową w swoich przyszłych zawodach.
Organizacja
Komunikacja na rzecz rozwoju to program studiów na pół etatu. Forma nauki to połączenie seminariów na żywo i komunikacji w sieci. Seminaria (2-3 dni) są obowiązkowe i składają się z wykładów, dyskusji i warsztatów. Dla studentów z zagranicy, którzy nie mogą fizycznie uczestniczyć, można śledzić seminaria online. Pomiędzy seminariami studenci wykonują zadania indywidualnie i grupowo.
W tym programie, w którym forma nauki dąży do sprzyjania treści kursu, postęp leży w dynamicznym procesie grupowym, a także w samym programie zajęć. Multidyscyplinarny charakter przedmiotu oznacza, że ta sama treść powinna zapewniać pogłębioną wiedzę dla studentów z różnych środowisk. Jednym z głównych punktów tego pedagogicznego podejścia jest połączenie różnych doświadczeń. Różnorodność grupowa powinna umożliwić studentom pogłębienie wiedzy o ich specjalnościach, a także uzyskać wystarczający przegląd w oparciu o środowisko akademickie i praktyczne doświadczenia innych studentów. Pozwoli to im na pracę zarówno interdyscyplinarną, jak i międzykulturową w swoich przyszłych zawodach.
W trakcie programu następuje wyraźna ewolucja w ramach konkretnego przedmiotu „Komunikacja na rzecz rozwoju”. W pierwszym roku studenci otrzymują kompleksowy przegląd globalizacji i systematyczne zestawienie całej dziedziny. W drugim roku studenci odbywają specjalistyczne kursy, które kończą się niezależnym projektem koncentrującym się na jednym z podobszarów danej dziedziny.
Wyniki nauki
Wiedza i zrozumienie
Po ukończeniu programu uczeń powinien wykazać:
- zrozumienie społecznych i kulturowych konsekwencji procesów globalizacji poprzez dogłębne studium konkretnych przypadków komunikacji na rzecz rozwoju / zmiany społecznej w ich kontekście lokalnym, regionalnym i globalnym,
- dogłębna znajomość różnych metod - od analizy tekstów po etnografię i badania działań - angażując się w analizy komunikacji, procesy uczenia się / pedagogiki i uwarunkowań kulturowych. Metody te obejmują na przykład postkolonialne perspektywy teorii i formowania tożsamości,
- znajomość ważnych wątków teorii w komunikacji i kulturoznawstwie (takich jak komunikacja partycypacyjna, semiotyka i analiza dyskursu) oraz ich integracja i praktyczne zastosowanie w komunikacji w procesach rozwojowych,
- zrozumienie międzynarodowej współpracy na rzecz rozwoju i jej kluczowych graczy w wielo-, dwustronnych i jednostronnych obszarach działania, a także umiejętność analizowania aktualnych trendów rozwoju, ich mediacji (osadzonych w różnych dyskursach strategicznych i komunikacji) oraz praktycznego zastosowania , i
- zrozumienie kilku następujących ogólnych tematów.
- Zarządzanie, obywatelstwo i sfera publiczna
- Komunikacja medialna i konflikt / pokój
- Polityka tożsamości i ruchy społeczne
- Zdrowie, środowisko i zrównoważony rozwój
- Sztuka, dziedzictwo kulturowe i zmiany społeczne
Umiejętności i zdolności
Po ukończeniu programu uczeń powinien wykazać:
- umiejętność integracji wiedzy oraz analizy, oceny i obsługi złożonych zjawisk i sytuacji w obszarze Komunikacji na rzecz Rozwoju, nawet przy ograniczonym dostępie do informacji,
- zdolność do niezależnej analizy mediów i artefaktów kulturowych oraz wyrażania znaczenia mediów i kultury - w tym nowych technologii informacyjnych i komunikacyjnych - dla globalnego rozwoju i zmian społecznych,
- umiejętność oceny programów komunikacyjnych z perspektywy globalnego i lokalnego rozwoju oraz umiejętność przełożenia tej analizy na praktykę w trudnych warunkach i przy niewielkich zasobach,
- umiejętność samodzielnego identyfikowania i formułowania pytań badawczych oraz planowania i przy pomocy odpowiednich metod realizowania wykwalifikowanych zadań w określonych ramach czasowych,
- umiejętność zarówno analizy naukowej, jak i praktycznej realizacji danych i doświadczeń zebranych przez samego ucznia,
- umiejętność korzystania z zaawansowanych krytycznych analiz źródeł podczas gromadzenia danych, szczególnie w Internecie,
- umiejętność, zarówno w formie ustnej, jak i pisemnej, jasnego przedstawiania i omawiania swoich wniosków, a także wiedzy i argumentów, które stanowią ich podstawę w dialogu z różnymi grupami, oraz
- takie umiejętności, które są wymagane do uczestnictwa w pracach badawczych lub rozwojowych lub do wykonywania innych wykwalifikowanych zawodów w dziedzinie Komunikacji na rzecz Rozwoju.
Krytyczne umiejętności i podejście
Po ukończeniu programu uczeń powinien wykazać:
- umiejętność dokonywania ocen w obszarze Komunikacji na rzecz Rozwoju, z uwzględnieniem odpowiednich aspektów naukowych, społecznych i etycznych, oraz wykazywania świadomości aspektów etycznych w związku z pracami badawczo-rozwojowymi,
- wgląd w możliwości i ograniczenia badań, ich rolę w społeczeństwie oraz odpowiedzialność ludzi za ich wykorzystanie,
- umiejętność krytycznej refleksji nad różnymi częściami procesu komunikacji i własną rolę komunikatora lub mediatora,
- zdolność do współpracy transgranicznej i dialogu międzykulturowego, a co za tym idzie, krytycznej autorefleksji własnego pochodzenia i pozycji władzy, w tym refleksji nad kwestiami etycznymi związanymi z jego pracą, oraz
- umiejętność rozpoznania własnej potrzeby dalszej wiedzy i wzięcia odpowiedzialności za własne uczenie się.
Perspektywy
Płeć, pochodzenie etniczne / migracja nasycają cały program, ale są szczególnie wyróżniane na kursach Media, globalizacja i rozwój oraz komunikacja, analiza mediów i kultury. Jeśli chodzi o perspektywę środowiskową, Komunikacja dla Rozwoju kładzie nacisk na lokalne inicjatywy i oddolne uczestnictwo w celu osiągnięcia zrównoważonego rozwoju.
Wymagania wstępne
- Stopień licencjata lub równoważny.
- Odpowiednik kursu języka angielskiego B w szwedzkiej szkole średniej.
Rekrutacja
Program
Czego się nauczysz
Podstawowe kursy pierwszego roku triangulują koncepcje rozwoju międzynarodowego, angażując słowa kluczowe, takie jak globalizacja, kultura, uczestnictwo lub mediatyzacja.
Wirtualna praca w grupach, krótkie zadania powtórkowe, a także dłuższe eseje i prezentacje pomagają uczniom robić postępy w trakcie kursu, nawiązywać kontakt z rówieśnikami i odkrywać różne formaty uczenia się opartego na aktywności.
Indywidualne informacje zwrotne od zespołu ComDev, a także dłuższe seminaria i warsztaty dydaktyczne dopełniają zajęcia lekcyjne dla uczniów.
Drugi rok obejmuje praktyczny moduł ICT4D oparty na blogu, kurs metodologii badań i kurs pracy dyplomowej. ComDev zachęca studentów do prowadzenia empirycznych prac terenowych, refleksji nad swoją praktyką i odkrywania alternatywnych formatów w celu uzupełnienia ich projektów magisterskich.
Krótko mówiąc, ComDev sprzyja pracy zespołowej oraz ułatwia wymianę wiedzy i różnorodnych perspektyw pomiędzy studentami.
Istnieje także możliwość dodania kolejnego roku studiów stacjonarnych do dwuletniego kierunku studiów niestacjonarnych, realizując kursy z zakresu planowania komunikacji, opcjonalny staż oraz projekt produkcji rozszerzonej pracy dyplomowej.
Organizacja
Komunikacja na rzecz Rozwoju to program studiów niestacjonarnych. Forma studiów to połączenie seminariów na żywo i komunikacji internetowej. Seminaria, które trwają od dwóch do trzech dni, są obowiązkowe i składają się z wykładów, dyskusji i warsztatów. Studenci zagraniczni, którzy nie mogą fizycznie uczestniczyć w seminariach, mogą śledzić seminaria online. W przerwach między seminariami studenci realizują zadania indywidualnie i w grupach.
W tym programie, w którym forma studiów stara się odpowiadać treści kursu, postęp leży w dynamicznym procesie grupy, a także w samych zajęciach. Multidyscyplinarny charakter przedmiotu oznacza, że te same treści powinny zapewniać dogłębną wiedzę uczniom z różnych środowisk. Jedną z głównych zalet tego podejścia pedagogicznego jest to, że łączy różne doświadczenia.
Koncentracja na różnorodności grupowej pozwala studentom pogłębić wiedzę na temat kierunku studiów, a także uzyskać wystarczający ogląd przedmiotu w oparciu o środowisko akademickie i praktyczne doświadczenia innych studentów. Dzięki temu będą mogli pracować zarówno interdyscyplinarnie, jak i transkulturowo, niezależnie od przyszłego zawodu.
Kwestie takie jak płeć, pochodzenie etniczne i migracja nasycają cały program, ale są szczególnie podkreślane na kursach Media, Globalizacja i rozwój oraz Komunikacja, Media i analiza kultury. Jeśli chodzi o perspektywy środowiskowe, program kładzie nacisk na lokalne inicjatywy i uczestnictwo na poziomie lokalnym, którego celem jest osiągnięcie zrównoważonego rozwoju.
W trakcie realizacji programu można zaobserwować wyraźną ewolucję w obszarze komunikacji na rzecz rozwoju. Na pierwszym roku studenci otrzymują kompleksowy przegląd globalizacji i systematyczny spis całej dziedziny. Na drugim roku studenci uczęszczają na kursy specjalistyczne, a następnie realizują niezależny projekt skupiający się na jednym z podobszarów danej dziedziny.
Zawartość
Jesień 2024 – semestr 1
- Media, globalizacja i rozwój (KK620C), 15 punktów, obowiązkowe
Wiosna 2025 – semestr 2
- Analiza komunikacji, kultury i mediów (KK621C), 15 punktów, obowiązkowe
Jesień 2025 – semestr 3
- Strategie i metodologie medialne (KK629A), 15 punktów, obowiązkowe
Wiosna 2026 – semestr 4
- Komunikat na rzecz rozwoju: projekt dyplomowy (KK624D), 15 punktów, obowiązkowy
Wynik programu
Wiedza i zrozumienie
Aby otrzymać tytuł magistra w zakresie komunikacji na rzecz rozwoju, student powinien wykazać
- Zrozumienie społecznych i kulturowych konsekwencji procesów globalizacji poprzez dogłębne badanie konkretnych studiów przypadków dotyczących komunikacji na rzecz rozwoju/zmian społecznych w ich kontekstach lokalnych, regionalnych i globalnych
- Dogłębna znajomość różnych metod – od analizy tekstów po etnografię i badania w działaniu – angażujących się w analizy komunikacji, procesów uczenia się/pedagogiki i warunków kulturowych. Metody te obejmują takie tematy, jak postkolonialne spojrzenie na teorię i kształtowanie tożsamości
- Znajomość ważnych nurtów teorii komunikacji i kulturoznawstwa (takich jak komunikacja partycypacyjna, semiotyka i analiza dyskursu) oraz ich integracja z komunikacją i praktyczne zastosowanie w procesach rozwojowych
- Rozumienie międzynarodowej współpracy rozwojowej i jej kluczowych aktorów na wielostronnych, dwustronnych i jednostronnych polach działania, a także umiejętność analizy bieżących trendów rozwojowych, ich mediacji (osadzonej w różnorodnym dyskursie strategicznym i komunikacji) oraz praktycznego zastosowania
- Zrozumienie kilku z następujących ogólnych tematów: zarządzanie, obywatelstwo i sfera publiczna; komunikacja medialna i konfliktowa/pokojowa; polityka tożsamości i ruchy społeczne; zdrowie, środowisko i zrównoważony rozwój; i sztuka, dziedzictwo kulturowe i zmiany społeczne
Kompetencje i umiejętności
Aby uzyskać tytuł magistra w zakresie komunikacji na rzecz rozwoju, student powinien wykazać:
- Umiejętność integrowania wiedzy oraz analizowania, oceniania i radzenia sobie ze złożonymi zjawiskami i sytuacjami z zakresu komunikacji na rzecz rozwoju, nawet przy ograniczonym dostępie do informacji
- Umiejętność niezależnej analizy mediów i artefaktów kulturowych oraz wyrażania znaczenia mediów i kultury – w tym nowych technologii informacyjno-komunikacyjnych – dla globalnego rozwoju i zmian społecznych
- Umiejętność oceny programów komunikacyjnych z perspektywy rozwoju globalnego i lokalnego oraz umiejętność przełożenia tej analizy na praktykę w obliczu trudnych warunków przy niewielkich zasobach
- Umiejętność samodzielnego identyfikowania i formułowania pytań badawczych, planowania i przy pomocy odpowiednich metod realizacji kwalifikowanych zadań w zadanych ramach czasowych
- Umiejętność zarówno naukowej analizy, jak i praktycznego wdrożenia danych i doświadczeń, które zostały zebrane przez studenta
- Umiejętność wykorzystania zaawansowanej krytycznej analizy źródeł przy zbieraniu danych, zwłaszcza online
- Umiejętność jasnego przedstawiania i omawiania swoich wniosków, zarówno w formie ustnej, jak i pisemnej, a także wiedza i argumentacja stanowiąca podstawę tych wniosków w dialogu z różnymi grupami
- Umiejętności wymagane do udziału w pracach badawczych lub rozwojowych lub do pracy w innych kwalifikowanych zawodach w dziedzinie komunikacji na rzecz rozwoju
Ocena i podejście
Aby uzyskać tytuł magistra w zakresie komunikacji na rzecz rozwoju, student powinien wykazać:
- Umiejętność dokonywania ocen w obszarze Komunikacji na rzecz Rozwoju, z uwzględnieniem odpowiednich aspektów naukowych, społecznych i etycznych oraz wykazywanie się świadomością etycznych aspektów prac badawczo-rozwojowych
- Wgląd w możliwości i ograniczenia badań, ich rolę w społeczeństwie i odpowiedzialność ludzi za ich wykorzystanie
- Umiejętność krytycznej refleksji nad różnymi częściami procesu komunikacji i swoją rolą jako komunikatora lub mediatora
- Zdolność do współpracy transgranicznej i dialogu międzykulturowego, a w konsekwencji krytyczna autorefleksja na temat swojego pochodzenia i pozycji władzy, w tym refleksji nad kwestiami etycznymi dotyczącymi swojej pracy
- Umiejętność zidentyfikowania własnej potrzeby dalszej wiedzy i wzięcia odpowiedzialności za swoją naukę