Kurs specjalizacyjny z zachowania naczelnych i biologii

Informacje ogólne

Opis programu

Powody, dla których warto przejść kurs

Kurs oferuje wysokiej jakości szkolenia, które pozwalają zdobywać i doskonalić wiedzę i umiejętności niezbędne do wykonywania zadań i działań zawodowych i badawczych w dziedzinie Primatologii i nauk pokrewnych.126301_primate-ape-thinking-mimic.jpg

Dla kogo?

Do absolwentów szkół wyższych i specjalistów dowolnej dyscypliny naukowej, którzy chcą pogłębić teoretyczną i praktyczną wiedzę z zakresu etiologii naczelnych i badań prymatologicznych. W szczególności absolwenci uniwersytetów w dziedzinie psychologii, biologii, weterynarii, antropologii ... lub szczególnie zainteresowani zachowaniem naczelnych, poznaniem i ich ewolucją biologiczną, a także zastosowaniem wiedzy naukowej. Kurs jest również otwarty dla osób, które bez dyplomu uniwersyteckiego mają zainteresowanie i motywację dla nie-ludzkich naczelnych.

wymagania wstępne

Kurs najlepiej poleca się osobom z wykształceniem wyższym. Jest jednak również otwarty dla wszystkich zainteresowanych poszerzeniem wiedzy na temat naczelnych.

prezentacja

Primatologia stała się w ostatnich latach rozwijającą się dyscypliną naukową. Zarówno w naukach przyrodniczych, jak i humanistycznych, badania naczelnych innych niż ludzie są odniesieniem do zrozumienia rozwoju i ewolucji gatunku ludzkiego. Podobnie badania i wiedza na temat naczelnych niebędących istotami ludzkimi stają się podstawowym narzędziem ochrony ekosystemów tropikalnych, w których żyją, ich żywotność musi zostać zagwarantowana ze względu na ich występowanie jako „gatunków parasolowych”. Ogólnym celem kursu jest oferowanie wysokiej jakości szkoleń, w ramach których studenci mogą zdobywać i / lub doskonalić swoją wiedzę i umiejętności niezbędne do wykonywania zadań i działań zawodowych i badawczych w dziedzinie prymatologii i nauk pokrewnych. Program oferuje zaktualizowane, dynamiczne i partycypacyjne podejście teoretyczne, które pozwala motywować zdolności analityczne, refleksyjne i krytyczne uczniów w zakresie przedmiotów związanych z zachowaniem, etologią i poznaniem naczelnych.

cele

Głównym celem jest zdobycie podstawowej wiedzy i umiejętności związanych z zachowaniem, dobrostanem i poznaniem nie-ludzkich naczelnych. Program kursu opiera się na dynamicznym i partycypacyjnym podejściu teoretycznym, w którym zdolności analityczne i refleksyjne uczniów są motywowane z interdyscyplinarnego i integracyjnego punktu widzenia.

Główne kompetencje i umiejętności, które mają być rozwijane, są następujące:

  1. Zintegruj wiedzę i zrozumienie biologicznych podstaw zachowań zwierząt i ludzi oraz ich funkcji psychologicznych, zarówno z porównawczego, jak i filogenetycznego punktu widzenia.
  2. Interpretować i zastanawiać się nad poznawczymi (fizycznymi i społecznymi) powszechnymi mechanizmami szympansów i ludzi w ich ewolucyjnym kontekście oraz z perspektywy interdyscyplinarnej.
  3. Znać i integrować główne pojęcia związane z ewolucją człowieka i jego zastosowaniem w dziedzinie Primatologii i Psychologii Człowieka.
  4. Doceniaj i doceniaj wkład badań naukowych w profesjonalną wiedzę i praktykę.
  5. Skorzystaj z różnych źródeł dokumentacji związanych z Primatology, pokaż niezbędne strategie dostępu do informacji i oceń potrzebę aktualizacji dokumentu.

kariera

Pracuję w centrach rehabilitacji i innych centrach zoologicznych. Kampanie edukacji ekologicznej, aktywizmu i ochrony przyrody oraz dobrostanu zwierząt.

program

1. Podstawowe pojęcia etologii

  • Etologia i etologia naczelnych
  • Zasady badania zachowań zwierząt
  • Cztery podstawowe pytania w etologii
  • Analogia kontra homologia
  • Dyscypliny etologiczne

2. Biologia i taksonomia

  • Filogeneza i ewolucja
  • Model naczelnych
  • Taksonomia obecnych naczelnych

3. Ekologia zachowań naczelnych

  • Dystrybucja siedlisk
  • Zachowanie troficzne
  • Budżet na działania tymczasowe
  • Zachowanie przestrzenne
  • Strategie przeciw drapieżnikom
  • Etoekologia naczelnych w ich naturalnym środowisku
  • Ochrona i konserwacja zwierząt z rzędu ssaków naczelnych

4. Zachowanie społeczne

  • Organizacja i dynamika społeczna
  • Współpraca i wzajemność
  • Pielęgnacja
  • Konkurencja, agresja i pojednanie

5. Aspekty poznawcze i kulturowe

  • Pojęcie inteligencji zwierzęcej
  • Rodzaje uczenia się
  • komunikacja
  • Umiejętności językowe u naczelnych
  • Pojemność ilościowa, pamięć i postrzeganie
  • Inne złożone procesy poznawcze
  • Inne ogólne zdolności poznawcze
  • Zachowania kulturowe i instrumentalne

6. Rozwój ontogenetyczny i zachowania seksualne

  • Cykle życia u naczelnych
  • Zabawne zachowanie
  • Strategie reprodukcyjne
  • Zachowania seksualne: systemy godowe
  • Dymorfizm płciowy

7. Metodologia etyczna

  • Fazy badań etoprimatologicznych
  • Rozwój systemów kategorii zachowań
  • Metody rejestracji
  • Techniki badania zachowania naczelnych w ich naturalnym środowisku
  • Przygotowanie badania

8. Etologia człowieka

  • Pojęcie i zakres studiów
  • Zachowania specyficzne dla gatunku
  • Studia międzykulturowe
  • Badania międzygatunkowe
  • Wyzwalacze społecznościowe

miareczkowanie

Kurs specjalizacyjny w zakresie zachowań naczelnych i biologii prowadzony przez Fundację UdG: innowacje i szkolenia

metodologia

Uczniowie będą prawdziwymi protagonistami procesu nauczania i uczenia się. Twój udział będzie aktywny i zaangażowany od początku kursu. Ocena jest ciągła poprzez szereg praktycznych działań, które będą prowadzone przez cały kurs: kwestionariusze, udział w debatach, dostarczanie dokumentów itp. Będą mieli do dyspozycji materiały dydaktyczne w postaci: lekcji, odczytów itp. Doceniony zostanie także udział w forach (debatach), w których będą dzielone kwestie, które będą motywować do wspólnej refleksji. Zarówno opiekun kursu, jak i koordynacja pomogą w każdej chwili odpowiedzieć na cele, potrzeby i oczekiwania.

System oceny

Ocena polega na przeprowadzeniu praktycznych działań, a także na uczestnictwie w różnych debatach, które zostaną zaproponowane w ciągu tygodni. Nie będzie to oceniane na podstawie egzaminu końcowego ani aktywności końcowej, ale ocena jest ciągła od pierwszego dnia. Notatki zostaną opublikowane podczas kursu i finału, kilka tygodni po jego zakończeniu.

Ostatnia aktualizacja Listopad 2019

Informacje o uczelni

La Fundació Universitat de Girona: Innovació i Formació (FUdGIF) es la institución creada por la Universitat de Girona (UdG) para fomentar la investigación científica y la docencia en todos los ámbito ... Czytaj więcej

La Fundació Universitat de Girona: Innovació i Formació (FUdGIF) es la institución creada por la Universitat de Girona (UdG) para fomentar la investigación científica y la docencia en todos los ámbitos de la Universitat de Girona, y estar al servicio de la sociedad de la que forma parte. Pokaż mniej